آب باران بام‌ های تان را در ساحات خاکی ذخیره کنید

© Photo / National Water Affairs Regulation Authorityآب باران بام‌ های تان را در ساحات خاکی ذخیره کنید
آب باران بام‌ های تان را در ساحات خاکی ذخیره کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ادارۀ ملی تنظیم امور آب می‌گوید که سطح آب‌های زیرزمینی در کشور و به‌خصوص در شهر کابل کاهش یافته و شهروندان باید برای تغذیه‌ی آن، آب باران و برف بام‌های شان را در ساحات جذبی و خاکی، ذخیره کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، ادارۀ ملی تنظیم امور آب امروز (شنبه، 24 عقرب) در توصیه‌نامه‌ای گفته است که تغییرات اقلم بر منابع آب کشور تأثیرات ناگواری گذاشته و با فرارسیدن موسم برف و باران مردم باید آب باران و برف بام‌های شان را در ساحات خاکی و جذبی جمع‌آوری و ذخیره کنند تا از این طریق آب‌های زیرزمینی تقویت و تغذیه شود.

مقامات افغانستان: زمستان پیش‌رو سردترین زمستان در 100 سال اخیر خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
مقامات افغانستان: زمستان پیش‌رو سردترین زمستان در 100 سال اخیر خواهد بود

در توصیه نامه تأکید شده است که جمع‌آوری و ذخیره‌ی آب برف و باران بام و صحن حویلی ساده و مناسب‌ترین شیوه‌ی تغذیه‌ی آب می‌باشد. اداره‌ی ملی تنظیم آب تأکید کرده است که با این اقدام می‌شود «حداقل نیاز آب آشامیدنی خود و فامیل خود را تأمین کنیم».

این درحالی است که براساس پیش‌بینی ریاست هواشناسی کشور، بیش از 25 ولایت کشور در جریان امروز و فردا شاهد بارش برف و باران شدید می‌باشد.

در اطلاعیۀ این ریاست آمده است که احتمال وقوع سیلاب‌ها و بارندگی‌ها در ولایت‌های بدخشان، تخار، بغلان، نورستان، کنر، ننگرهار، لغمان، پنجشیر، کاپیسا، پروان، کابل، میدان‌وردک، بامیان، غور، فراه، هلمند، قندهار، دایکندی، ارزگان، زابل، غزنی، پکتیکا، خوست، پکتیا و لوگر وجود دارد.

براساس اطلاعیه، مقدار بارندگی در این ولایت میان 20 الی 30 ملی متر و مقدار برف در نقاط مختلف بین 10 الی 20 سانتی متر پیش‌بینی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала