عقب نشینی تسلیحات ثقیله نظامی هند و چین از منطقه درگیری لاداخ

© AP Photo / Mukhtar Khan قطار نیروهای هند در لاداخ
 قطار نیروهای هند در لاداخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افسران عالی رتبه هندوستان و چین توافق کردند که تسلیحات سنگین خود را از منطقه لاداخ خارج کنند.

به گزارش اسپوتنیک، هند تایمز به نقل از منابع نظامی هند، امزور 12 نوامبر خبر داده است که چین و هندوستان توافق کرده اند که وسایل نقلیه زرهی، قوای توپچی و سایر تسلیحات ثقیل را از نقاط تماس در لاداخ شرقی خط کنترل واقعی در بین دو کشور خارج کنند.  

چین و هند برای حفظ صلح و آرامش در مناطق مرزی توافق کردند - اسپوتنیک افغانستان
چین و هند برای حفظ صلح و آرامش در مناطق مرزی توافق کردند

گفته شده است: "عقب راندن تسلیحات ثقیل در سه مرحله از منطقه پانگونگ-تسو-چوشول در شرق لاداخ آغاز می شود. این گامی بزرگ در جهت رفع تنش های هفت ماهه نظامی موجود در این منطقه کوهستانی مرتفع خواهد بود."

به گفته آنها، فعلاً اردوی هند و چین روزانه در حال مذاکره در مورد لین تلیفون، شرایط و ترتیب تدابیر متقابل برای عقب نشینی تسلیحات بر اساس توافقات هستند که در آخرین دور مذاکرات نظامی-دیپلماتیک دوجانبه در 6 نوامبر برگزار شد.

در 10 نوامبر، جنرال مانوج ناراوانه سرقوماندان نیروی زمینی هند اعلام کرد که عقب نشینی نیروها در لاداخ مطابق با دستورالعمل های سیاسی دریافت شده پس از نشست وزیران خارجه و ادارات دفاع هند و چین در ماه سپتامبر در مسکو آماده می گردد.

وضعیت در لاداخ شرقی در مرز هند و چین پس از درگیری بین سربازان دو کشور در ماه می و جون تشدید شد. حداقل 20 سرباز هندی و حدود 45 سرباز چینی در این درگیری کشته شدند. پس از آن، دهلی نو و پیکن بر تمرکز نیروهای خود در منطقه افزودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала