روسیه: نیروهای حافظ صلح ترکیه به قره‌باغ فرستاده نخواهند شد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: نیروهای حافظ صلح ترکیه به قره‌باغ فرستاده نخواهند شد
روسیه: نیروهای حافظ صلح ترکیه به قره‌باغ فرستاده نخواهند شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه اعلام کرده است که در قره‌باغ کوهستانی هیچ نیروی حافظ صلح ترکیه حضور نخواهد یافت.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: "سرحدات تحرک ناظران ترکیه به این مکان‌ها محدود می‌شود (مرکز نظارتی روسیه و ترکیه)، مکان‌هایی که در قلمرو آذربایجان قرار دارند، نه در قلمرو درگیری، برای استقرار ناظران روسیه و ترکیه. آنچه مربوط به اعلامیه‌ها در پارلمان (ترکیه) در مورد اینکه آنها مطابق همان اساس‌هایی که روس‌ها کار می‌کنند، کار خواهند کرد، صحبت درمورد کار در همان مرکز است که ثابت خواهد بود و بدون هیچگونه ماموریت حوزه‌یی در قلمرو آذربایجان مستقر خواهد بود".

چراغ سبز امریکا برای استقرار نیروهای حافظ صلح از کشورهایی اسکاندیناوی در قره‌باغ - اسپوتنیک افغانستان
چراغ سبز امریکا برای استقرار نیروهای حافظ صلح از کشورهایی اسکاندیناوی در قره‌باغ

وزیر خارجه روسیه افزود: "هیچ واحد نیروهای حافظ صلح ترکیه به قره‌باغ کوهستانی فرستاده نخواهد شد".

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به تاریخ ۱۱ نومبر اعلام کرد که انقره و مسکو تفاهمنامه‌یی را مبنی بر ایجاد مرکز مشترک کنترول بر رژیم آتش‌بس در قره‌باغ به امضا رسانیدند که در این مرکز در "ماموریت حفظ صلح مشترک" اشتراک خواهند داشت.

پیش از این، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه اعلام کرده بود که مسکو و انقره از طریق مرکز نظارتی در قلمرو آذربایجان در ارتباط با قره‌باغ کار خواهند کرد و در اظهارات وی چیزی درمورد نیروهای مشترک حافظ صلح چیزی گفته نشده بود.

رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان به تاریخ ۱۰ نومبر اعلامیه مشترک مبنی بر توقف کامل اقدامات جنگی در قره‌باغ کوهستانی به امضا رسانیدند. براساس این اعلامیه، تعدادی از مناطق تحت کنترل آذربایجان قرار می‌گیرند، طرفین اسیران را تبادله می‌کنند، در امتداد خط تماس و در امتداد دهلیز لاچین که قره‌باغ را با ارمنستان وصل می‌کند، نیروهای حافظ صلح روسیه مستقر می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала