وزارت خارجه روسیه از کارایی مرکز روسیه-ترکیه در آذربایجان خبرداد

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه از کارایی مرکز روسیه-ترکیه در آذربایجان خبرداد
وزارت خارجه روسیه از کارایی مرکز روسیه-ترکیه در آذربایجان خبرداد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است که مرکز روسیه-ترکیه در خاک آذربایجان ایجاد خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاراوا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تلویزیونی، گفته است که مرکز روسیه-ترکیه در خاک آذربایجان ایجاد خواهد شد و با عملیات صلح در قره باغ ربطی ندارد.

دوازده طیاره نگهبان صلح روسی به ارمنستان نشست کردند - اسپوتنیک افغانستان
دوازده طیاره نگهبان صلح روسی به ارمنستان نشست کردند

ساعات پیش این وزارت گفته بود که نقش انقره در فعالیت های صلح در قره باغ کوهستانی توسط چارچوب مرکز کنترل آتش بس روسیه و ترکیه ایجاد شده است و هیچ ارتباط مستقیمی با عملیات صلح ندارد. وی افزود که این مرکز در خاک آذربایجان که در مجاورت قره باغ نیست، ایجاد می شود.
زاخاراوا گفت: "درست باید درک وشد که ما دیگر در مورد تلاش های صلح، که در بیانیه شرح داده شده است، صحبت نمی کنیم، این یک ماموریت کاملا متفاوت است. شما باید تفکیک کنید، این دو چیز مختلف است."
روزگذشته رهبران روسیه، ارمنستان و آذربایجان بیانیه مشترکی درباره آتش بس در قره باغ اتخاذ کردند. طبق بیانیه ای که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ابراز کرد، آتش بس کامل در قره باغ کوهستانی از 10 نوامبر آغاز می شود، آذربایجان و ارمنستان در مواضع اشغالی خود متوقف می شوند و باید اسیران جنگی را تبادل کنند. همچنین نیروهای نگهبان صلح روسی در قره باغ جا به جا می شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала