پهپاد کشفی طالبان در پکتیکا به‌دست نیروهای امنیت ملی افتاد

© Sputnik / Alexandr Kryazhev پهپاد کشفی طالبان در پکتیکا به‌دست نیروهای امنیت ملی افتاد
 پهپاد کشفی طالبان در پکتیکا به‌دست نیروهای امنیت ملی افتاد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در یک عملیات هدفمند نیروهای امنیت ملی بر یک مرکز طالبان در مربوطات ولسوالی برمل این ولایت، مقدار زیاد سلاح و مهمات و یک پهپاد کشفی این گروه به‌دست آمده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، یک منبع امنیتی در ولایت پکتیکا می‌گوید که در یک عملیات هدفمند نیروهای امنیت ملی بر یک مرکز طالبان در مربوطات ولسوالی برمل این ولایت، مقدار زیاد سلاح و مهمات و یک پهپاد کشفی این گروه به‌دست آمده است.

سرنگونی یک پهپاد آذربایجان در قره باغ - اسپوتنیک افغانستان
سرنگونی یک پهپاد آذربایجان در قره باغ

این منبع امنیتی که نمی‌خواهد نام وی در خبر ذکر شود، امروز (دوشنبه، ۱۹ عقرب) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این عملیات در منطقه‌ی «مرغی» ولسوالی برمل انجام شده است.

او گفت که در جریان این عملیات دو جنگ‌جوی گروه طالبان نیز کشته و تعداد دیگرشان به آن طرف خط دیورند فرار کرده‌اند.

به گفته‌ی او، پهپاد کشفی به ‌دست آمده با هفت دوربین مختلف مجهز بوده و از آن در پرتاپ بمب‌های کوچک نیز استفاده می‌شده است.

باشندگان محل و شاهدان عینی نیز در صحبت با این روزنامه می‌گویند که در جریان این عملیات نیروهای امنیت ملی، مقدار زیادی سلاح سنگین و مهمات جنگی طالبان به‌دست آمده است.

غازی دانش، سخن‌گوی والی پکتیکا نیز بدون اشاره به پهپاد کشفی طالبان، گفت که نیروهای امنیت ملی در این عملیات دست‌آوردهای زیادی داشته‌اند.

گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.

ولایت پکتیکا در جنوب‌شرق کشور موقعیت دارد. در این ولایت که با پاکستان نیز مرز مشترک دارد، جنگ‌جویان گروه طالبان حضور و فعالیت تروریستی دارند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала