شرط سنای افغانستان برای حمایت از مذاکرات صلح با طالبان

© Photo / meshrano jirga شرط سنای افغانستان برای حمایت از مذاکرات صلح با طالبان
 شرط سنای افغانستان برای حمایت از مذاکرات صلح با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان می‌گویند که پیروزی بایدن بر روند صلح افغانستان تاثیرگذار است رئیس سنای افغانستان تاکید کرد که درصورت حفظ نظام جمهوری و دستاوردهای دو دهه گذشته از این روند حمایت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، فضل هادی مسلم ‌یار، رئیس سنای افغانستان  گفت که این مجلس مشروط به حفظ نظام جمهوری و دستاوردهای دو دهه گذشته از مذاکرات صلح با طالبان حمایت خواهد کرد.

این در حالی است که برخی کارشناسان می‌گویند که پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر روند مذاکرات تاثیرگذار خواهد بود.

سنای افغانستان طرح تعدیل قانون رسانه‌ها را تصویب نخواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
سنای افغانستان طرح تعدیل قانون رسانه‌ها را تصویب نخواهد کرد

رئیس جمهور منتخب آمریکا پیش از این نیز در جریان انتخابات گفته بود که درصورت بازگشت طالبان به قدرت هیچ مسئولیتی در این باره و پیامدهای آن نخواهد داشت.

بایدن به «سی‌بی‌اس» گفته بود: «مسئولیت من دفاع از منافع ملی و شخصی آمریکا است و اینکه زنان و مردانمان را در خطر نیندازم، این کاری است که به عنوان رئیس جمهور انجام خواهم داد».

در همین حال شاه حسین مرتضوی مشاور رئیس جمهور افغانستان نیز در واکنش به پیروزی بایدن گفت که افغانستان چهار سال مهم را پیش‌رو دارد زیرا در سال سوم ریاست جمهوری بایدن پیمان امنیتی کابل-واشنگتن پایان می‌یابد و در سال چهارم دو کشور برای تداوم همکاری‌ها به سند جدیدی نیاز خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала