قصد اسرائیل برای خرید واکسن Sputnik V ضد کرونا از روسیه

© Photo / RDIFقصد اسرائیل برای خرید واکسن روسی ضد کرونا
قصد اسرائیل برای خرید واکسن روسی ضد کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
واکسن روسی "Sputnik V" برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، اولین واکسنی است که برای ثبت در اسرائیل ارائه می شود.

 به گزارش اسپوتنیک، ، پروفسور زئوف روتشتاین ، مدیر کل مرکز پزشکی هاداسا اورشلیم از قصد اسرائیل برای خرید واکسن "Sputnik V" برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

 وی گفت: "با توجه به اینکه می دانیم همه مطالعات به درستی و بر طبق استانداردها به پیش می رود، ما همه اطلاعات واکسن را درخواست کرده ایم تا آن را برای ثبت در اختیار وزارت بهداشت اسرائیل قرار دهیم."

پروفسور اسرائیلی اعتراف کرد که برای ثبت یک داروی روسی کشورش مجبور است بر برخی تعصبات غلبه کند.

 روسیه: واکسن Sputnik V برای آرژانتین بزودی تولید می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
روسیه: واکسن کرونای Sputnik V به زودی به دسترس آرژانتین قرار داده خواهد شد

 پروفسور زئوف روتشتاین در توضیح این اظهارات خود افزود: "از نظر تاریخی، وزارت بهداشت اسرائیل با پیشرفت های آمریکا راحت تر رفتار می کند و نسبت به روس ها احتیاط می کند. آنها بلافاصله واکنش نشان دادند که اطلاعات کافی در مورد واکسیناسیون روسیه وجود ندارد. به همین دلیل است که ما تمام داده ها را در اختیار آنها قرار می دهیم. این فایل شامل تمام اطلاعات لازم در مورد تولید و نتیجه گیری از تحقیقات در مورد مرحله اول و دوم آزمایش واکسن است

گفتنی است، در تابستان امسال اسرائیل توافق نامه خرید واکسن آینده را با چندین شرکت از جمله شرکت "مدرنا" آمریکایی امضا کرد.

پروفسور  افزود،  اکنون کلینیک هاداسا در مرحله سوم آزمایشات Sputnik V در مسکو شرکت می کند. به محض اینکه واکسن در اسرائیل به طور رسمی ثبت شود ، مرکز پزشکی واردات آن را آغاز می کند و تولید واکسن در خود اسرائیل نمیز آغاز خواهد شد.

وی گفت:  «هر صورت ، ما به علم روسیه بسیار اعتماد داریم. ما به کشور خود نیزعنوان بستری برای آزمایشات بالینی چنین واکسنی بسیار اعتماد داریم. و من در تصمیم خود مبنی بر عدم گوش دادن به اختلافات سیاسی یا تجاری کاملاً آرام هستم... ما بی طرف هستیم. هیچ تعصب سیاسی نداریم ما واکسن را به عنوان یک عنصر اساسی برای بیماران خود در نظر می گیریم».

 این هفته، مرکز پزشکی هاداسا اعلام کرد که قصد دارد یک و نیم میلیون دوز واکسن Sputnik V را خریداری کند. اگر وزارت بهداشت اسرائیل اجازه استفاده از واکسن را در کشور ندهد ، کلینیک آن را در شعبات خود در خارج از اسرائیل استفاده خواهد کرد.

روسیه نخستین کشور جهان است که پیش از این واکسن علیه عفونت ویروس کرونا را ثبت کرد. وزارت بهداشت روسیه این واکسن که را که  Sputnik V " " نامگذاری شده  و توسط مرکزتحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالی با حمایت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است، در تاریخ 11 آگست به ثبت رسانده بود. استفاده همگانی از این واکسن، در مسکو و برخی مناطق دیگر روسیه، در سطح محدود، دیگر آغاز شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала