آموزش زبان روسی در کودکستان های سوریه

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر آموزش زبان روسی در کودکستان های سوریه
آموزش زبان روسی در کودکستان های سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در یکی از کودکستان های حلب سوریه آموزش زبان روسی برای کودکان سوری آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک،  زبان روسی به عنوان زبان سوم خارجی در برنامه درسی یکی از کودکستان ها در حلب سوریه گنجانده شد. معلم زبان روسی النا کراوتسوا ، که در سال 1997 با همسرش به حلب نقل مکان کرد ، در این باره صحبت کرد.

 به گفته وی ، با توجه به سهمی که روسیه در برقراری صلح در سوریه داشته است، اکنون در این کشور تقاضای زیادی برای آموزش زبان روسی موجود است. زبان روسی در حال حاضر در کنار زبان های انگلیسی و فرانسوی ، در مکاتب سوریه نیز تدریس می‌گردد و در دانشگاه ها علاقمندی برای آموزش آن در حال افزایش است.

کشف پایگاه نظامی داعش برای کودکان در سوریه + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
کشف پایگاه نظامی داعش برای کودکان در سوریه + ویدیو

لیندا الخالافی، یک معلمی که  در حال گذراندندوره استاژ خود است، خاطرنشان کرد که در سوریه  مردم شروع به آشنایی با شهروندان روسیه نموده‌اند ، آنها می بینند که روس ها مردمان مهربانی هستند. بسیاری از مردم می خواهند به روسیه بروند، با روس ها ملاقات و ارتباط برقرار کنند. برای این منظور آنها به آموزش زبان روسی نیاز دارند و سوری ها می خواهند آن را یاد بگیرند.

در تاریخ 2 جون سال جاری، ایلدار کوربانوف، مشاور ارشد سفارت روسیه در سوریه ، گفت که در سال جاری تعداد دانش آموزان سوری که زبانروسی را به عنوان زبان خارجی دوم انتخاب کردند، به 20 هزار نفر رسید. به گفته وی، مردم برای مدت طولانی به و در تمام سالهای جنگ به سفارت مراجعه می کردند؛ آنها خواستار گشایش کورس های زبان روسی بودند.

کوربانوف همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده مراکز فرهنگی کامل در سایر شهرهای سوریه افتتاح خواهد شد.

 در 6 جون ، میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه روز زبان روسی را به روس ها تبریک گفت و به افزایش تعداد افرادی در سراسر جهان که علاقه مند به یادگیری زبان روسی هستند اشاره کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала