کمک مالی گراهام به ترامپ برای فراخوان اعتراض در فیلادلفیا

© REUTERS / Eduardo MunozМитинг с требованием справедливого подсчета голосов на президентских выборах в США в Филадельфии, штат Пенсильвания
Митинг с требованием справедливого подсчета голосов на президентских выборах в США в Филадельфии, штат Пенсильвания - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتور جمهوریخواه ایالات متحده آمریکا قصد کمک نیم میلیون دالری به کمپین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در روند شکایت در شمارش آرای ایالت‌های باقی مانده را دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، گراهام رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا و تد کروز سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس از جمله معدود افرادی هستند که پشت ادعاهای ترامپ در مورد شکل گیری تقلب در انتخابات ایستادند.

ترامپ: شمارش آرا را متوقف کنید - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: شمارش آرا را متوقف کنید

وی ضمن اعلام کمک به کمپین ترامپ برای طرح شکایت به شمارش آرا و انتقاد از انتخابات در فیلادلفیا گفت: امشب اینجا هستم تا کنار  ترامپ بایستم. او در کنار من ایستاد، او دلیل اکثریت ما در سنا است. وی به جمهوریخواهان سنا کمک کرد.

سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی از بی اعتمادی خود به  انتخابات در شهرهای لیبرال گفت و از تلاش‌های ایالت آریزونا برای شمارش تمام آراءتقدیر کرد. 

کروز و گراهام هر دو مدعی هستند که از ورود ناظران انتخاباتی در فیلادلفیا برای دسترسی به صندوق‌های رای جهت نظارت جلوگیری شده است. در ایالت پنسیلوانیا اکثر درگیری‌ها بر روی شهر فیلادلفیا تمرکز دارد و کمپین ترامپ به این معترض است که ناظرانش اجازه نزدیک شدن مراکز شمارش آرا برای بررسی امضا، نام رای دهندگان و نشانی آنها بر روی پاکت‌های آرای پستی را ندارند.

کمپین ترامپ پیش از این طی شکایتی مدعی شده بود که به مقامات انتخاباتی جمهوری‌خواه اجازه نظارت بر نحوه آغاز و شمارش آرا در صندوق های ایالت پنسیلوانیا داده نشده است.

قاضی دادگاه پنسیلوانیا پس از آن اعلام کرد: ناظران به طور معمول پای صندوق های رای برای نظارت حضور نداشته اند، بنابراین به نظر می رسید که هیات انتخابات در شهر فیلادلفیا از قوانین ایالتی پیروی کرده است.

قاضی در ادامه افزود که در صورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونا، وی مانع حضور مقامات انتخاباتی برای نزدیک شدن به صندوق های شمارش آرا نمی شود.

پیش از این واشنگتن پست به نقل از یک منبع آگاه از اوضاع گزارش داد، یک شرکت وابسته به ترامپ که توسط یکی از اعضای تیم مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اداره می شود ، به ارسال پیام های بدون امضا برای اعتراض در فیلادلفیا کمک کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала