آمریکا: هیچ کشوری قادر به تأثیرگذاری در انتخابات ما نیست

© AFP 2023 / Robyn Beckآمریکا: هیچ کشوری قادر به تأثیرگذاری در انتخابات ما نیست
آمریکا: هیچ کشوری قادر به تأثیرگذاری در انتخابات ما نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ایالات متحده از عدم توانایی سایر کشورها برای تأثیر گذاری بر روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سخن گفته شد.

به گزارش اسپوتنیک، کریستوفر کربس، رئیس اداره امنیت سایبری و آژانس زیرساخت وزارت امنیت داخلی  آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی FOX News گفت، هیچ کشورخارجی قادر به تأثیرگذاری بر روند انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده نیستند.

وی تأکید کرد: "آمریکایی ها باید به امنیت رای خود ، شمارش آرا و نتایج آن اطمینان داشته باشند."

هشدار بایدن به روسیه در مورد عواقب «دخالت» در انتخابات آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
هشدار بایدن به روسیه در مورد عواقب «دخالت» در انتخابات آمریکا

به گفته کربس، آژانس امنیت سایبری و زیرساخت های IMB و سایر ساختارهای ایالات متحده طی چهار سال گذشته آموخته اند که "در مدت 27 ساعت" تهدیدات را در فضای مجازی خنثی کنند. وی افزود که این آژانس حدود 95 درصد آرای  را که قبلاً برای انتخابات 2020 به دست آمده است، زیر نظر دارد.

پیش ازاین در تاریخ 10 سپتامبر وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌هایی علیه سه تبعه روس و یک شهروند اوکراینی در رابطه با پرونده "دخالت" در انتخابات آمریکا خبر داد. در اواخر ماه آگوست نیز نمایندگان کنگره آمریکا بیانیه‌ای صادر کرده و مدعی شدند که روسیه فعالانه در انتخابات ایالات متحده مداخله می‌کند.

گفتنی است که در آپریل سال 2019، رابرت مولر، دادستان ویژه ایالات متحده، گزارشی درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 را که با دونالد ترامپ در آن برنده شد، منتشر کرد. در این گزارش آگفته شد كه مسكو در روند انتخابات آمریكا دخالت كرده است، اما سوء ظن موجود در مورد ارتباط روسیه و ترامپ تأیید نشد. بعداً دادگاه فدرال در واشنگتن حکم داد که ارتباط "کارخانه ترول" با مقامات روسی نیز اثبات نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала