ارمنستان از وجود شواهد مبنی بر فرستادن جنگجویان توسط ترکیه به قره‌باغ خبر داد

© Photo / Facebook / Nikol Pashinyan / Նիկոլ Փաշինյանارمنستان از وجود شواهد مبنی بر فرستادن جنگجویان توسط ترکیه به قره‌باغ خبر داد
ارمنستان از وجود شواهد مبنی بر فرستادن جنگجویان توسط ترکیه به قره‌باغ خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر ارمنستان گفته است که شواهد کامل مبنی بر جلب و جذب و انتقال جنگجویان سوری توسط ترکیه به آذربایجان در دست دارد.

به گزارش اسپوتنیک، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان با نشر ویدیویی از جریان تحقیق محمد ال شهایر، شهروند سوریه که براساس اطلاعات ارگان‌های دولتی ارمنستان، توسط نیروهای دفاعی قره‌باغ کوهستانی اسیر گرفته شده است، در صفحه فیبسوکش نوشته است: "اکنون شواهد کامل و جامعی در مورد استخدام هزاران جنگجوی در سوریه و انتقال آنها توسط ترکیه به آذربایجان برای شرکت در تجاوزات نظامی علیه آرتساخ (قره‌باغ کوهستانی) وجود دارد".

ارتش قره‌باغ از انهدام نقاط شلیک در قلمرو آذربایجان خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
ارتش قره‌باغ از انهدام نقاط شلیک در قلمرو آذربایجان خبر داد

به گفته وی، این مطالب نشان دهنده وجود "یک شبکه جنایی بین‌المللی است که افشای آن نمی‌تواند بدون عواقب باقی بماند".

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیش از این اطلاعات مربوط به اعزام جنگجویان سوری توسط انقره برای شرکت در جنگ قره‌باغ را تکذیب کرده بود. به گفته وی، سوری‌ها "در سرزمین‌های خود مشغول هستند" و آنها به قره‌باغ نمی‌روند. وزارت امور خارجه آذربایجان نیز این اطلاعات نادرست خواند.

قابل ذکر است که به تاریخ ۲۷ سپتمبر درگیری مسلحانه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی شروع شد و دو طرف طی این مدت، یکدیگر را به آغاز درگیری متهم کرده‌اند و بر اثر این درگیری ده‌ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند. دو طرف مدعی حملات طرف مقابل به غیرنظامیان هستند.

به تاریخ ۱۰ اکتوبر، وزرای خارجه دو کشور با میانجی‌گری وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار و گفتگو نمودند که پس از مذاکرات ۱۰ ساعته مبنی بر اعلام آتش‌بس تصمیم گرفتند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала