ستاره شناسان سیاره سرکش به اندازه زمین را کشف کردند

© Photo / Public Domain / NASA / JPL-Caltechستاره شناسان سیاره سرکش به اندازه زمین را کشف کردند
ستاره شناسان سیاره سرکش به اندازه زمین را کشف کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ستاره شناسان سیاره ای سرکش را در فضای میان ستاره ای کشف کرده اند که از نظر اندازه با زمین و مریخ قابل مقایسه است.

Художественное представление о распределении темной материи вокруг млечного пути  - اسپوتنیک افغانستان
احتمال موجدیت 6 میلیارد سیاره مشابه به زمین در کهکشان
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان یافته های خود را درباره کشف سیاره ای سرکش به اندازه زمین در مقاله ای که در مجله علمی Astrophysical Journal Letters منتشر شده است، اعلام کردند. 

چندین سال پیش، دانشمندان شواهدی از وجود شمار زیادی سیاره سرکش ارائه دادند، که آزادانه در فضای بین ستاره ای حرکت می کنند و به هیچ ستاره ای متصل نیستند. با این حال، سیاره OGLE-2016-BLG-1928 کشف شده در صورت فلکی قوس کوچکترین سیاره ای است که پیش از این کشف شده است. چنین اجرام آسمانی را نمی توان با استفاده از روش های سنتی مشاهده کرد، زیرا آنها به دور خورشید نمی چرخند و بنابراین نمی توانند با سایه ای که بر روی ستاره های دیگر می اندازند، تشخیص داده شوند و هیچ تابشی نیز منتشر نمی کنند.
این جرم کشف شده، ستاره شناسان به لطف روش "ریزنمره گرانشی" ، که به شما امکان می دهد میزان جذب سیارات سرکش، نور عبور کننده از ستاره های دیگر را خم می کند، پیدا کنند. مدل های ایجاد شده توسط پژوهشگران نشان می دهد، که جرم OGLE-2016-BLG-1928 ممکن است به طور متوسط ​​بین جرم های زمین و مریخ باشد.

ستاره شناسان حدس می زنند، که چنین سیارات شناور آزاد می توانند از گاز و غبار متراکم اطراف ستارگان تشکیل شده و سپس به دلیل فعل و انفعالات گرانشی با سایر اجرام کیهانی از سیستم های سیاره ای خانه خود به بیرون پرتاب شوند. آنها متذکر می شوند، که کشف آنها نشانگر کشف سیارات سرکش با استفاده از تلسکوپ های زمینی است و یافتن ده ها مورد از چنین اجرام آسمانی را در آینده امکان پذیر می کند.

یادآوری می کنیم، که پیش از این ، متخصصان نجوم در کالج آلبین در میشیگان (ایالات متحده امریکا) شواهد جدیدی درباره پیدایش زندگی بر روی زمین در نتیجه سقوط اجرام آسمانی پیدا کردند. آنها نمونه های گلیکولآلدئید را در معرض فشار شوک قرار می دهند که قابل مقایسه با فشار تولید شده توسط ضربه دنباله دار است. مشخص شد، که این ماده ، که پیش ماده اسیدهای آمینه و قند ریبوز است ، حتی در چنین شرایط شدید ساختار و یکپارچگی خود را حفظ می کند. این نظریه را تأیید می کند که مواد آلی لازم برای ظهور حیات می توانستند همراه با اجسام کیهانی به زمین آمده باشند ، پس از برخورد با سیاره "زنده مانده".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала