پاکستان در پیوند به نشر کاریکاتور حضرت محمد، سفیر فرانسه را احضار کرد

© AFP 2023 / Ishara S.Kodikara پاکستان در پیوند به نشر کاریکاتور حضرت محمد، سفیر فرانسه را احضار کرد
پاکستان در پیوند به نشر کاریکاتور حضرت محمد، سفیر فرانسه را احضار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه پاکستان در پیوند به نشر کاریکاتور جدید حضرت محمد پس از قتل استاد یک مکتب در حومه پاریس، سفیر فرانسه در پاکستان را احضار کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، پس از آنکه عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، امانوئل ماکرون، رئيس جمهور فرانسه را به "حمله بر اسلام" متهم کرد، وزارت خارجه پاکستان، سفیر فرانسه را جهت توضیح‌دادن به این موضوع فرا خوانده است.

عمران خان همچنان از فیسبوک خواسته است تا محتوای "اسلام‌هراسی" را که توسط کاربران نشر می‌شود، حذف کند.

این در حالیست که تعدادی دیگری از کشورهای اسلامی نیز از اظهارات ماکرون ناراحت شده اند: در بنگلادیش تظاهراتی با شعار "مکرون – دشمن جهان" برگزار شد، همچنان در کویت و قطر مغازه‌ها به رسم اعتراض از فروش محصولات و کالاهای فرانسوی انصراف کرده اند.

اردوغان از شهروندان ترکیه خواست خرید اجناس فرانسوی را تحریم کنند - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان از شهروندان ترکیه خواست خرید اجناس فرانسوی را تحریم کنند

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز خواستار تحریم محصولات فرانسوی شده است.

اخیرا به تاریخ ۲۴ اکتوبر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درمورد اظهارات امانوئل ماکرون، رئيس جمهور فرانسه ابراز نظر کرد. به گفته اردوغان، رئیس جمهور فرانسه در مقابل میلیون‌ها باشنده کشورش که پیرو مذهب دیگر اند، نگرش نامناسبی نشان می‌دهد. اردوغان همچنان به همتای فرانسوی اش توصیه کرد تا خودش را تداوی روانی کند.

پس از این اظهارات اردوغان، فرانسه سفیرش را از ترکیه به پاریس خواست.

پیش از این ماکرون در جریان یک سخنرانی طولانی درمورد تجریه طلبی در فرانسه گفت که لایحه مربوطه با هدف تقویت ارزش‌های جمهوری در تاریخ ۹ دسمبر ارائه می‌شود. در چوکات مبارزه با تجزیه طلبی اسلامی، مقامات فرانسوی قصد دارند به تدریس کودکان توجه خاص داشته باشند. ماکرون همچنان گفت که در کنار شورای مسلمانان فرانسه، باید سازمانی ایجاد شود که "اسلام روشنگر" را در فرانسه ایجاد کند. به گفته وی، نیاز است تا "اسلام در فرانسه از نفوذ خارجی آزاد شود و کنترول بر تمویل مالی مسجدها، شدت یابد".

ماکرون این موضوع را پس از آن اعلام کرد که به تاریخ ۱۶ اکتوبر یک مرد مهاجم سر ساموئل پاتی، استادی را که در جریان تدریس کاریکاتور حضرت محمد را نشان داده بود، از تنش جدا کرد. این قتل که تمام فرانسه را تکان داد، در نزدیکی مکتبی در منطقه کنفلان سنت اونورین در حومه پاریس، صورت گرفت. فرد مهاجم در نتیجه تیراندازی نیروهای پولیس جان باخت. رئيس جمهور فرانسه این رویداد را یک حمله تروریستی خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала