رقیب لوكاشنکو از آغاز اعتصاب سراسری در بلاروس خبر داد

© Sputnik / Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر رقیب لوشانکو از آغاز اعتصاب سراسری در بلاروس خبر داد
رقیب لوشانکو از آغاز اعتصاب سراسری در بلاروس خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر مخالفان دولت بلاروس به دلیل پراگندگی خشونت آمیز معترضین از آغاز اعتصاب ملی خبر داد

به گزارش اسپوتنیک، روز یکشنبه (25، اکتوبر)، ساعت 23:59، دوره "اولتیماتوم یا اخطار مردم"، که قبلا توسط تیخانوفسکایا به مقامات بلاروس ارائه شده بود، پایان می‌یابد. تیخانوفسکایا هشدار داده بود که در صورت عدم رسیدگی به خواسته های مخالفان از زمان تعیین شده، همه شرکت ها اعتصاب خواهند کرد. این خواسته ها شامل استعفای الكساندر لوكاشنكو رئیس جمهور کنونی بلاورس، آزادی همه زندانیان سیاسی و پایان "خشونت های خیابانی" علیه معترضان توسط نیروهای امنیتی می‌باشد.

پارلمان اروپا: لوکاشنکو را به عنوان رئیس جمهور قانونی بلاروس نمی‌شناسیم - اسپوتنیک افغانستان
پارلمان اروپا: لوکاشنکو را به عنوان رئیس جمهور قانونی بلاروس نمی‌شناسیم

در بیانیه تگرامی سوتلانا تیخانوفسکایا آمده است: "این رژیم بار دیگر به بلاروس ‌ها نشان داد که آماده گفتن حقایق و پاسخ گویی به سخنان خود و رسیدگی به خواسته های مردم نیست. این بدان معناست که این رژیم قدرت خود را از دست می‌دهد. بنابر این فردا 26 اکتوبر، اعتصاب سراسری آغاز خواهد شد".

در شروع روز یک‌شنبه نیروهای امنیتی بلاروس با استفاده از تجهیزات ویژه شماری از معترضان را در منطقه خیابان اورلوسکایا بازداشت کرده اند. هر چند که تاکنون وزارت داخله بلاورس مشخص نکرد که از کدام تجهیزات ویژه برای بازداشت معترضان استفاده شده است.

شاهدان عینی در شبکه های اجتماعی و رسانه های می گویند که در برابر معترضان نارجک های بی حس کننده، گلوگه های لاستیگی استفاده شده است. اعتراضات گسترده در بلاروس پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری  شروع شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала