آمریکا سلاح اصلی ناتو علیه روسیه را نام برد

© Photo / DVIDSHUBИстребитель F-35 на авиабазе в США
Истребитель F-35 на авиабазе в США - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا جدیدترین جنگنده های نسل پنجم F-35 را به عنوان اصلی ترین تسلیحات ناتو در جنگ علیه روسیه دانست.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Defense News جنگنده نسل پنجم F-35 Lightning II ، به دلیل قابلیت نامریی بودن، موجودیت تجهیزات مختلف سنسورها ، در گزارش شرکت RAND تنها هواپیمای مناسب برای مقابله اولیه با نیروهای هوایی روسی در صورت درگیری احتمالی در اروپا نامگذاری شده است.

از مطالب ارائه شده چنین برمی آید که این سلاح در آینده نزدیک به جنگنده اصلی در اروپا تبدیل خواهد شد که از جمله وظایف اساسی آن می توان به مقابله با روسیه اشاره کرد.

سلاح جدید روسیه کابوس امریکا و ناتو  - اسپوتنیک افغانستان
سلاح جدید روسیه کابوس امریکا و ناتو

براساس گزارش اسن نشریه، توانایی های ناتو در زمینه احتمال درگیری شدید با روسیه با ظهور صدها جنگنده نسل پنجم در دهه 2020 بهبود می یابد."

 در این گزارش آمده است، که جنگنده های نسل پنجم قادر به نفوذ به سیستم های دفاع هوایی روسیه خواهند بود ، بنابراین "از همان ساعات اولیه جنگ، سهم قابل توجهی را در میدان نبرد ایفا خواهد کرد.

به گفته RAND اگر مسکو ، با بهره گیری از عدم تعادل منطقه ای، سعی در "اشغال هر قسمت از خاک ناتو" کند، احتمال چنین درگیری بیشتر خواهد شد.

 گفتنی است چند روز بعد از دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با دبیرکل ناتو، وزارت دفاع آمریکا از استقرار نسل پنجم جنگنده‌های F-35  در خاک اروپا خبر داد.

F-35 Lightning II یک جنگنده تک سرنشین و تک موتوره نسل پنج ساخت کمپانی بزرگ لاکهید مارتین آمریکا است.این جنگنده چند منظوره نسل پنج جهت شناسایی، حمله  زمینی و دفاع هوایی با توانایی پنهانکاری و رادارگریزی و همچنین ضربه زدن سریع به دشمن تولید شده است و اولین پروازش را در 15 دسامبر سال 2005 انجام داد.

براساس بیانیه پنتاگون، قرار است چندین جنگنده از این نسل طی یکی دو روز آینده در خاک اروپا برای یک ماموریت آموزشی دراز مدت مستقر شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала