سودان و اسرائیل برای عادی سازی روابط به توافق رسیدند

© Sputnik / Vladimir Astapkovichسودان و اسرائیل برای عادی سازی روابط به توافق رسیدند
سودان و اسرائیل برای عادی سازی روابط به توافق رسیدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور می گوید که سودان و اسرائیل برای عادی سازی روابط به توافق رسیده اند. 

به گزارش اسپوتنیک، جاد دیر سخنگوی کاخ سفید امروز جمعه گفت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است، که سودان و اسرائیل برای عادی سازی روابط به توافق رسیده اند. 

جاد دیر در توییتر نوشت: "رئیس جمهور دونالد ترامپ اعلام کرد، که سودان و اسرائیل برای عادی سازی روابط به توافق رسیده اند، این گام بزرگ دیگری برای برقراری صلح در خاورمیانه با پیوستن کشور دیگری به "توافق صلح ابراهیمی" است".

تازه: توافق عادی سازی روابط میان اسرائیل و بحرین امضا شد - اسپوتنیک افغانستان
تازه: توافق عادی سازی روابط میان اسرائیل و بحرین در امریکا امضا شد

شایان ذکر است که در تاریخ 15 سپتامبر مراسم امضای توافق برای عادی سازی روابط میان اسرائیل با امارات از یک سو و بحرین از سوی دیگر در کاخ سفید با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و هیات های اماراتی و بحرینی به ریاست عبدالله بن زاید و عبداللطیف بن راشد الزیانی وزرای خارجه دو کشور برگزار شد.

پس از مصر در سال 1979 و اردن در سال 1994، امارات متحده عربی به عنوان سومین کشور عربی و بحرین نیز به عنوان چهارمین کشور عربی با اسراییل توافق‌نامه عادی‌سازی روابط امضاء نمودند.  

نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو از امضای تفاهم نامه ها بین اسرائیل و بحرین استقبال کرد و آنها را "گام های عظیم به سوی صلح" خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала