روسیه و امریکا به توافق نامه کنترل جنگ افزاری نزدیک شدند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه و امریکا به توافق نامه کنترل جنگ افزاری نزدیک شدند
روسیه و امریکا به توافق نامه کنترل جنگ افزاری نزدیک شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه و ایالات متحده امریکا به پایدار ماندن شمار کلاهک های هسته ای نزدیک شده اند. 

سفیر روسیه: امریکا پیشنهاد پوتین درباره جنگ افزارهای تهاجمی راهبردی 3 را بدون تجزیه و تحلیل رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
سفیر روسیه: امریکا پیشنهاد پوتین درباره جنگ افزارهای تهاجمی راهبردی 3 را بدون تجزیه و تحلیل رد کرد
به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع ارش دولت ایالات متحده امریکا نوشت: ایالات متحده و روسیه درباره پایدار ماندن شمار کلاهک های هسته ای هر دو طرف و تمدید پیمان کاهش تسلیحات راهبردی (استارت نو) برای یک سال به توافق نزدیک می شوند.

وزارت امور خارجه روسیه پیش از این گفته بود، كه روسیه با ارائه پیشنهاد تمدید یک ساله پیمان استارت نو آماده است، كه همراه با ایالات متحده تعهدات خود را درباره پایدار ماندن شمار كلاهك های هسته ای انجام دهد.

این منبع گفت: "ما بسیار بسیار نزدیک به توافق هستیم. اکنون که روس ها توافق کردند شمار کلاهک ها را متوقف کنند، نمی دانم چرا ما نمی توانیم در روزهای آینده مسائل باقی مانده را حل کنیم".

 پیش از این، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشنهاد داده بود، که پیمان کنونی استارت را بدون هیچ شرطی برای یک سال تمدید کند. وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد، که طرف روسی پاسخی رسمی از ایالات متحده به یادداشت مورخ 16 اکتبر دریافت نکرده است که پیشنهاد تمدید توافق برای یک سال را داده بود.

یادآوری می کنیم، که پیمان جنگ افزار های تهاجمی راهبردی یا استارت 3 بین روسیه و ایالات متحده از 5 فیبروری 2011 به اجرا درآمد. این پیمان تصریح کرده است که هر طرف زرادخانه های هسته ای خود را کاهش می دهد به طوری که در هفت سال و در آینده شمار کل سلاح ها از 700 راکت بالستیک قاره پیما، راکت های بالستیک روی زیردریایی ها و بمب افکن های سنگین و همچنین 1500 کلاهک و 800 پرتابگر مستقر و غیر مستقر تجاوز نمی کند. پیمان START III تنها معاهده محدودیت تسلیحاتی موجود بین روسیه و ایالات متحده است، اما در 5 فیبروری 2021 منقضی می شود. اگر تمدید نشود، توافق نامه هایی در مورد محدود کردن زرادخانه بزرگترین قدرت های هسته ای در جهان وجود نخواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала