حکمتیار: امریکا در جنگ افغانستان شکست خورده است

© facebook Ministry of Foreign Affairs, Islamabad حکمتیار: امریکا در جنگ افغانستان شکست خورده است
حکمتیار: امریکا در جنگ افغانستان شکست خورده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی افغانستان در پاکستان گفت، که امریکا در جنگ افغانستان شکست خورده است. 

 حکمتیار با پیام صلح به پاکستان رفت - اسپوتنیک افغانستان
حکمتیار: پاکستان وطن دوم من است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی در یک نشست خبری در پاکستان امروز سه‌شبنه (۲۹ میزان) گفت، که امریکا در افعانستان شکست خورده و به جز از بیرون شدن دیگر چاره ندارد.

حکمتیار گفت‌وگوهای صلح در دوحه را نیز انتقاد کرد و گفت، که این روند تنها میان تیم ارگ و طالبان است.

حکمتیار در این باره می‌افزاید:«مذاکرات کنونی دوحه تنها بین یک تیم ارگ و طالبان است و مذاکرات همه ای افغانستانی ها نیست؛ زیرا در این مذاکرات شمار زیاد احزاب سیاسی شریک نیستند. ما نیستیم، نیاز است که یک اجماع بیاید و پس از آن با نظر واحد وارد مذاکره شویم».

در  جریان سفر به پاکستان حکمتیار با مقام‌های بلندپایه این کشور از آن میان عمران خان، نخست وزیر پاکستان و شاه محمود قریشی وزیر خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

حکمتیار گفت، که حکومت کابل ادامه جنگ را می خواهد و طرفدار صلح نیست او همچنان تأکید کرد تا زمانی که تمامی خارجی‌ها بیرون نشوند صلح در افعانستان تأمین نمی شود.

او افزود: «صلح خواست همه مردم است و پاکستان نقش مهم در زمینه سازی توافقنامه امریکا با طالبان داشته و به پیشتبانی خود از این روند متعهد است».

در  همین حال، وزارت خارجه پاکستان در یک اعلامیه می‌گوید، که عمران نخست وزیر این کشور گفت‌وگوهای صلح در دوحه را یک فرصت تاریخی برای صلح میداند.

رهبر پاکستان دوباره گفت، که هیچ راه حلی نظامی برای پایان بخشیدن به بحران جاری در افغانستان وجود ندارد و تنها یک روند صلح به رهبری و مالکیت افغانستانی ها می‌تواند منجر به صلح دایمی در افغانستان شود.

براساس اعلامیه وزارت خارجه پاکستان، عمران خان در دیدار با حکمتیار از تلاش تخریب‌کنندگان صلح در خارج از افغانستان از صدمه زدن به روند صلح افغانستان نیز هشدار داده‌است.

یادآوری می کنیم، که هیات‌های مذاکره کننده افغانستان و طالبان از یک ماه بدین سو در دوحه تلاش دارند تا بر سر طرح گفت‌وگوهای صلح به توافق برسند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала