حملات 27 روز گذشته طالبان جان 180 غیرنظامی را گرفته است

© Photo / B Qحملات 27 روز گذشته طالبان جان 180 غیرنظامی را گرفته است
حملات 27 روز گذشته طالبان جان 180 غیرنظامی را گرفته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت داخله افغانستان آمار جان‌باختگان غیر نظامی درپی حملات طالبان در طول 27 روز گذشته را به نشر رساند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از 8صبح، طارق آرین سخنگوی وزارت داخله افغانستان اعلام کرده است که حملات 27 روزه طالبان درولایات این کشور جان 180 تن را گرفته است.
آقای آرین افزوده است که در نتیجه حملات تهاجمی طالبان 357 تن دیگر مجروح گردیده اند.

خلیل‌زاد: با طالبان روی کاهش حملات توافق‌ کردیم - اسپوتنیک افغانستان
خلیل‌زاد: با طالبان روی کاهش حملات توافق‌ کردیم

در همین حال، سخنگوی وزارت داخله می‌گوید که در جریان ماه میزان، نیروهای امنیتی حملاتی را در پاسخ به تحرکات گروه طالبان انجام داده‌اند. آقای آرین افزود که در جریان یک ماه گذشته، 840 جنگ‌جوی گروه طالبان در مناطق مختلف کشته و 385 جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند. این وزارت هم‌چنان می‌افزاید که در این میان، ۴۰ جنگ‌جوی طالبان از سوی نیروهای امنیتی اسیر شده‌اند.
طارق آرین در صفحه توویتر خود نیز نوشته است: "طالبان مسوول کشتار مردم اند. این گروه در هیچ مرحله به تعهدات خود پابند نبوده است. زندانیان رها‌‌شده‌ی طالب با وجود دست‌ماندن روی قرآن، بخشی از آن‌ها در میدان جنگ برگشتند. نه خدا، نه قرآن، نه افغانستان مهم است و یک کلام این گروه آدم نمی‌شود. طالب بداند که بکشد کشته می‌شود و بس."
این درحالیست که بیش از یک ماه از آغاز مذاکرات میان هیات‌های دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان می‌گذرد؛ اما تا هنوز طرفین موفق به تعیین آجندایی گفتگو‌های صلح نشده اند.
همزمان با آغاز مذاکرات میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان جنگ و خشونت نیز از جانب طالبان افزایش یافته است.
آگاهان امور می‌گویند اگر طالبان با استفاده از فرصت پیش آمده تن به آتش‌بس دایمی ندهند فرصت تامین صلح در کشور از دست خواهد رفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала