عبدالله: مردم افغانستان امارت طالبان را نمی‌پذیرند+ویدیو

© Photo / facebook account of شورای عالی مصالحه عبدالله: مردم افغانستان امارت طالبان را نمی‌پذیرند+ویدیو
عبدالله: مردم افغانستان امارت طالبان را نمی‌پذیرند+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس شورای عالی مصالحه ملی گفته است که بازگشت امارت طالبان در هیچ حالتی برای مردم افغانستان پذیرفتنی نیست.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان هنگام سخنرانی در دومین سالگرد شهادت جنرال رازق گفته در مورد تاریخ گذشته افغانستان همه مردم افغانستان آگاه است.
آقای عبدالله گفت: "اگر طالبان به این فکر باشند که با جنگ، با گرفتن یک ولسوالی و یا با فشار آوردن بالای یک ولایت دست بالا پیدا می‌کنند. محاسبه غلطیست که در طول سالها باعث ادامه جنگ شده و افغانستان را از رسیدن به صلح محروم ساختن." وی افزود :هدف قرار دادن مردم عام، عالمان دین، چهره‌های مطرح سیاسی، خبرنگاران که به مقصد تضعیف روحیه‌ی مردم صورت بگیرد، راه رفتن به صلح نیست و همه مردم افغانستان این عمل را محکوم می‌کند. "
او همچنان گفت: «هیچ طرف به این محاسبه نباشد که با افزایش کشتار و خون‌ریزی به اهداف‌شان می‌رسند.»


عبدالله در بخشی از صحبت‌هایش به بیرون شدن نیروهای امریکایی از کشور نیز اشاره کرد و گفت که اگر فکری برای تحمیل دوباره‌ی نظام امارت طالبان بر مردم پس از خروج این قوا وجود داشته باشد، در هیچ حالت و هیچ وضعیتی قابل قبول مردم افغانستان نیست اما یک نسخه است برای ادامه جنگ به یک شکل دیگر و این اشتباه نباید صورت بگیرد.
آقای عبدالله افزود که در مذاکرات صلح باید انعطاف پذیری باید صورت بگیرد و باید با روحیه‌ای برای رفتن به سوی صلح مذاکره صورت بگیرد.
رئیس مصالحه ملی علاوه کرد که اگر در وضعیتی برسیم که گروه طالبان هیچ راه حل معقولی را نپذیرفت، در آن زمان مردم از تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و استقلال کشور دفاع خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала