آیا فضانوردان خواب می‌بینند؟

© Photo / NASAآیا فضانوردان خواب می‌بینند؟
آیا فضانوردان خواب می‌بینند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خوابیدن در فضا یکی از مشکلات سرنشینان سفینه های کیهانی و ایستگاه‌های مداری بشمار می‌رود؛ آیا این مشکلات می‌توانند جسمی است و روانی باشند؟

به گزارش اسپوتنیک، کیهان نورد روس سرگئی رژیکوف، که قرار است به زودی به ایستگاه بین‌المللی فضایی  اعزام شود می‌گوید فضانوردان در فضا آرام می خوابند و رویاهای "پرواز" می بینند.

وی در این خصوص گفت: "ما در فضا آرام و راحت می‌خوابیم، البته خواب هم می‌بینیم، خواب های ما بیشتر در مورد پرواز است".

 فضانوردان برای خواب از کیسه خواب‌های مخصوص استفاده می‌کنند. کیسه خواب دارای یک بالش است که با هوا باد می‌شود، همچنین دارای یک روکش مخصوص سر است که می‌تواند از رسیدن نور به چشم‌ها جلوگیری کند، در نتیجه بهترین حالت مشابه خواب زمینی را بوجود می‌آورد.

فضانورد ناسا  - اسپوتنیک افغانستان
خانم فضانورد ناسا دستکول خود را در فضا فراموش کرد

 وی گفت اگر فضانورد به گونه ثابت درون کیسه خواب جا به جا نشود، می تواند از کیسه خواب "به بیرون بپرد" که به گفته وی  چنین اتفاقی به ندرت رِخ می‌دهد.

سرگئی کود-اسورچکوف، یک تن دیگر از فضانوردان روسیه که قرار است او نیز روز چهارشنبه راهی ایستگاه بین‌المللی فضایی شود می‌گوید برای سفر به فضا شما باید از هر لحاظ سالم باشید و اینجا هیچگونه مورد خاصی وجود ندارد.

این فضانورد روس یادآور شد که  کسانی که تحصیلات مهندسی یا علوم طبیعی دارند، و همچنین پزشکان و به ویژه خلبانان می توانند برای فضانورد شدن تلاش کنند.

کود-اسورچکوف اعتراف کرد که از کودکی می خواست یک فضانورد نه ، بلکه یک امدادگر یا یک افسر اطلاعات نظامی شود.

پرتاب فضاپیمای سایوز MS-17 توسط موشک پرتاب کننده سایوز-2.1a  از میدان فضایی بایکونور برای 14 اکتبر برنامه ریزی شده است. خدمه این فضاپیما شامل رژیکوف، کود-اسورچکوف و همچنین کاتلین روبینز آمریکایی می‌باشند. فضاپیما رکورد سرعت رسیدن به ایستگاه بین‌المللی فضایی را ثبت خواهد کرد. مدت زمان تقریبی پرواز 3 ساعت و 7 دقیقه خواهد بود. فضانوردان مدت 177 روز - تا 9 آپریل 2021 - در فضا خواهند ماند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала