طالبان: غیر از توافقنامه قطر راه دیگری را نمی‌پذیریم

© AP Photo / Hussein Sayedطالبان: غیر از توافقنامه قطر راه دیگری را نمی‌پذیریم
طالبان: غیر از توافقنامه قطر راه دیگری را نمی‌پذیریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان با تاکید بر این که دولت افغانستان مخالف خروج نیروهای خارجی است، اعلام کرد که این گروه غیر از مبنا قرار گرفتن توافقنامه قطر گزینه دیگری را نمی‌پذیرد.

 به گزارش اسپوتنیک، طالبان با انتشار مطلبی در وبسایت رسمی این گروه نوشت که دولت افغانستان مخالف خروج نیروهای خارجی از این کشور است و در شرایط کنونی برای ادامه حضور نظامیان آمریکایی و ناتو تلاش می‌کند.

این مطلب می‌افزاید که «دلیل پافشاری طالبان بر مبنا قرار گرفتن توافقنامه قطر این است که این توافق راه‌حل مناسبی برای معضل جاری افغانستان است و به دو بُعد خارجی و داخلی این بحران رسیدگی می‌کند».

خلیلزاد: طالبان حکومت افغانستان را بدست نمی‌گیرند بلکه بخشی از حکومت خواهند بود - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد: طالبان حکومت افغانستان را بدست نمی‌گیرند بلکه بخشی از حکومت خواهند بود

طالبان ادامه داد: «پس از حل معقول و مسالمت‌آمیز بُعد خارجی این معضل، بعد داخلی آن نیز از طریق مذاکرات بین‌الافغانی حل خواهد شد».

نوشتار همچنین تصریح کرد: «اگر امارت اسلامی بدون پیمان دوحه راه دیگری را بپذیرد، به معنای این خواهد بود که آن‌ها از پیمان امضا شده با اشغالگران خارجی منصرف شده‌اند و این کار به‌جای حل مشکلات افغانستان، موانع دیگری را به میان می‌آورد و کامیابی تاریخی افغان‌ها را صدمه می‌رساند».

طالبان با تاکید بر استفاده از فرصت بوجود آمده مذاکرات بین‌الافغانی نیز گفت که طرف‌های افغان به‌جای تضعیف توافق دوحه و ایجاد موانع در برابر آن، باید آن را بیش‌تر تقویت کنند.

 «سرور دانش» معاون دوم رئیس جمهور افغانستان اخیرا در مراسمی در کابل اظهارداشت: طالبان با تشدید جنگ، نپذیرفتن آتش‌بس و اصرار بر گنجاندن موضوعات خاص در دستورکار مذاکرات بین‌الافغانی سبب به بن‌بست کشیدن مذاکرات صلح شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала