افزایش جرم‌های جنایی در هرات؛ دزدان مسلح دو تن را کُشتند

© Photo / Shahhussain Murtazawi FBافزایش جرم‌های جنایی در هرات؛ دزدان مسلح دو تن را کُشتند
افزایش جرم‌های جنایی در هرات؛ دزدان مسلح دو تن را کُشتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در تازه‌ترین حمله‌های دزدان مسلح در شهر هرات دو تن از باشنده‌گان این شهر جان باختند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، باشنده‌گان هرات، نهادهای امنیتی را در مهار جرم‌های جنایی و دزدی‌های مسلحانه در این شهر به بی پروایی متهم می‌سازند.

آمارهای شفاخانۀ حوزه‌یی هرات نشان می‌دهد که در یک ماه پسین تلفات قربانیان حمله‌های مسلحانه در شهر هرات در مقایسه با ماه‌های پیش، بیست درصد افزایش یافته‌است.

فرمانده جدید پولیس هرات: به تروریستان و سارقان مسلح شلیک کنید - اسپوتنیک افغانستان
فرمانده جدید پولیس هرات: به تروریستان و سارقان مسلح شلیک کنید

محمد عارف جلالی، سرطبیب شفاخانه حوزه‌یی هرات بیان داشت: «108 تن را به شفاخانه آوردند که با مرمی زخمی شده بودند که متأسفانه 24 تن آنان جان باختند».

وامق، باشندۀ هرات نیز افزود: «دزدی‌ها زیاد شده. سرقت زیاد شده؛ تلفون‌ها و مبایل‌های مردم دزدی می‌شوند».

در همین حال، جنرال سلطان داوود، فرماندۀ جدید پولیس هرات در نخستین روز کارش به سربازان تحت امرش دستور داده‌است که دزدان مسلح و عاملان ناامنی‌ها را در این ولایت آماج قرار دهند: «به منسوبین خود می‌گویم در هر جای که هر مجرم را می‌گیرید؛ اول اگر تسلیم شد خوب اگر نشد، اجرآت قانونی را با او بکنید».

سید وحید قتالی، والی هرات می‌گوید که در پشت آدم ربایی‌ها، دزدی‌های مسلحانه و ترورها در شهر هرات دست گروه‌های جنایت کاری است که هدف شان فرار سرمایه‌ها و ایجاد وحشت در این ولایت است: «شبکه‌هایی استند که روحیۀ چرخۀ اقتصادی هرات را می‌خواهند دگرگون بسازد؛ ما آن‌ها را می‌شناسیم و نخواستیم که قضیه را سیاسی بسازیم».

نزدیک به بیست روز پیش وزارت امور داخله بیش از چهل تن از مسوولان پولیس هرات را به‌شمول آمر امنیت، مدیر مبارزه با جرم‌های جنایی و چندین آمر حوزه به اتهام کم کاری در تأمین امنیت شهر هرات از کار برکنار کرد.

باشنده‌گان هرات می‌گویند که برکناری این مسؤولان پولیس نیز باعث بهتر شدن اوضاع امنیتی این ولایت نشده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала