باکو ایروان را به نقض از قانون جنگ متهم کرد

© AFP 2023 / Vahram Baghdasaryanاردوی ارمنستان
اردوی ارمنستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باکو ادعا دارد که ایروان قصبات خط درگیری در قره باغ را هدف قرار می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آذربایجان اظهار داشته است که قوای مسلح ارمنستان بعضی قصبات را که در خط درگیر در قره باغ قرار دارند، هدف قرار می دهند.

وزارت دفاع آذربایجان خبر داده است: "همین حالا شهر گرادیز، قصبه آقجابیدینی و ناحیه گیکلسکی تحت آتش نیروهای ارمنستان قرار دارند. در مقابل ایشان تدابیر متقابل اتخاذ میگردد".

سخنان اطلاعات خارجی روسیه درباره ستیزه جویان شرکت کننده در درگیری قره باغ - اسپوتنیک افغانستان
سخنان اطلاعات خارجی روسیه درباره ستیزه جویان شرکت کننده در درگیری قره باغ

قابل ذکر است که به تاریخ 27 سپامبر وزارت دفاع آذربایجان اعلام نمود که قوای مسلح ارمنستان نواحی خط جنگ را در نزدیکی قره باغ هدف قرار دادند ه در نتبیجه باعث کشتن مردم ملکی و نظامیان گردید. طبق اظهارات وزرت دفاع ارمنستان، قره باغ تحت حملات هوایی و هوائی نیروهای آذربایجان قرار گرفته اند. ایروان می گوید که باکو به سمت قره باغ حمله کرده است. جمهوری خودمختار ناگورنا قره باغ خبر  داده استکه نیروهای توپچی باکو مساکن ملکی را در نزدیکی قره باغ هدف قرار دادند که این همه منجر به اعلان حالت جنگ و مسلح ساختن مردم گردید.

روسیه و فرانسه و همچنین ایالات متحده از سال 1994 در مذاکرات گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد مسئله قره باغ کوهستانی واسطه هستند. از آغاز درگیری های جدید، رهبران هر سه کشور از طرفین خواستند که بلافاصله اسلحه خود را زمین بگذارند و به راه دیپلماتیک حل و فصل اختلافات بازگردند. در اول اکتوبر، آنها بیانیه مشترک مربوطه را صادر کردند و تجاوزات نظامی در منطقه درگیری را به شدت محکوم کردند. آلمان و ناتو موضع مشابه دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала