Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رئال مادرید در دستان مطمئن کورتوا

© REUTERS / Sergio PerezThibaut Courtois
Thibaut Courtois - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیبو کورتوا در درون دروازه رئال مادرید در حال درخشش است و روزهای خوب‌اش را ادامه دی‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک؛ گل‌های وینیسیوس و کریم بنزما در بازی امشب بالای عملکرد عالی تیبو کورتوا دروازه‌بان تأثیر گذار بود و رئال مادرید را به پیروزی سخت 2-0 مقابل لوانته در ورزشگاه "دلا سرامیکا" (زمین ویارئال) سوق داد.

بازیکن برزیلی در نیمه اول با یک ضربه خوب دروازه حریف را باز کرد اما لوس بلانکوس در مقابل تیم لوانته به شدت تحت فشار قرار گرفت و در چند نوبت میزبان تا باز کردن دروازه این تیم پیش رفت اما نتوانستند راهی برای عبور از کورتوای با شکوه در رئال پیدا کنند.

بنزما سپس برای اولین بار در این فصل در دقایق پایانی دروازه این تیم را باز نمود تا سه امتیاز برای رئال قطعی شود.

View this post on Instagram

Muy contento con la victoria y el enorme esfuerzo del equipo para sumar estos 3 puntos! 💫✊🏻 #HalaMadrid

A post shared by Thibaut Courtois (@thibautcourtois) on

زین الدین زیدان تصمیم گرفت تا به ترکیب 4-3-3 تبدیل شود، وینیسیوس و مارکو آسنسیو به عنوان وینگرها و بنزما در خط حمله میانی به این معنی بودند که لوکا یوویچ به نیمکت بازگشت. در همین حال با آسیب دیدگی دنی کارواخال و آدریان اودریوزولا ناچو در پُست دفاع راست وارد زمین شد.

تصمیم زیدان برای شروع وینیسیوس نتیجه مثبت داشت. البته یک ضربه کُرنر که توسط لوکا مودریچ وارد دروازه شد دقیقاً به وینیسیوس منتقل شد و با پیدا کردن فضا و یک زمان مناسب او کار را تمام کرد.

دروازه مادرید مانع از این شد كه لوانته با ضربه سر ووكچویچ از روی ضربه كرنر كامپانا به گل برسد اما او تقریباً از روی دروازه به بیرون رفت و میهمان را مهار كرد.

به طور کلی 45 دقیقه ابتدایی متعلق به لوس بلانکوس بود و علی رغم ناامیدی‌های روز افزون بنزما مردان زیدان چیزهایی را تحت کنترل داشتند.

پس از این‌که مودریچ عملکرد بسیار خوبی در پاس فرار و بازی سریع به مُهاجم فرانسوی داشت شوت‌ بنزما در نیمه دوم سرانجام وارد تور شد.

مادرید برای شروع نیمه دوم بهتر از لوانته بود و اگر پایان ضعیف نبود، لوس بلانکوس می‌توانست به راحتی دو یا سه گل دیگر با توجه به ساعت بازی بزند.

View this post on Instagram

Gran victoria! Mucho trabajo para sacar estos 3 puntos ante un gran rival. Enhorabuena equipo! #HalaMadrid

A post shared by Thibaut Courtois (@thibautcourtois) on

برخی تغییرات از لوانته باعث شد تا میزبان جرقه‌ای ایجاد کند و خیلی زود کورتوا نیز در انتهای دیگر مشغول کار شد. ابتدا باید هوشیار بود تا جلوی ضربه سوزان و انعطاف پذیر از باردی را گرفت و به دنبال آن ضربه‌ای منحرف شد که دروازه‌بان بلجیمی مانع آن شد تا با پای خود بلوک خنجری ایجاد کند.

دو تغییر اول زیدان در اواسط نیمه انجام شد در حالی که رودریگو و لوکاس وازکز به جای آسنسیو و وینیسیوس به میدان رفتند. این مصادف با جنجالی‌ترین لحظه مسابقه همراه شد که VAR چند دقیقه طول کشید تا سرانجام نتیجه گرفت تا گل سرخیو راموس را به دلیل آفساید مردود اعلام کند.

به نظر می‌رسید که هر لحظه لوانته قویتر می‌شد و هنگامی که کلرک به سمت دروازه شلیک می‌کرد، کورتوا بار دیگر زمینه توقف آنرا فراهم کرد.

مارتین اودگارد و ایسکو آخرین تغییرات زیدان بودند که فد والورده و مودریچ از میدان خارج شدند اما این بنزما بود که حرف آخر را زد و در آخرین لحظه استراحت را با یک پایان خوب به پایان رساند تا شکست بدون دریافت گل‌‌اش را بشکند و پیروزی 2-0 را برای رئال ثبت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала