تهدید اردوغان از آغاز عملیات جدید در شمال سوریه 

© AFP 2023 / Adem Altanتهدید اردوغان از آغاز عملیات جدید در شمال سوریه 
تهدید اردوغان از آغاز عملیات جدید در شمال سوریه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه گفت، که اگر وعده های داده به انقره برای عقب نشینی تشکیلات کرد از شمار سوریه تحقق پیدا نکند، آنچه را که لازم است خودش انجام می دهد. 
توافق پوتین و اردوغان برای ایجاد ساحهٔ غیرنظامی در ادلب سوریه - اسپوتنیک افغانستان
توافق پوتین و اردوغان برای ایجاد ساحهٔ غیرنظامی در ادلب سوریه

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مراسم گشایش بند آب ختای از طریق کنفرانس گفت: "وقتی راهروی تروریستی که می خواستند در مرزهایمان ایجاد کنند را از بین بردیم، نشان دادیم که برادران سوری ما تنها نیستند. مناطق تروریستی که هنوز در سوریه وجود دارند یا باید طبق وعده پاک شوند، یا ما خواهیم آمد و این کار را خواهیم کرد".
وی افزود: "هر اقدامی که منجر به یک فاجعه انسانی جدید در ادلب سوریه شود، برای ترکیه قابل پذیرش نیست".
پیش از این، ایالات متحده و ترکیه در تاریخ 17 اکتبر 2019 اعلام کردند، که توافق کرده اند عملیات نظامی "سرچشمه صلح" ترکیه در شمال شرقی سوریه و عقب نشینی تشکیلات کرد از یک منطقه حائل 30 کیلومتری در مرز سوریه و ترکیه را متوقف کنند، که انقره قصد داشت به طور مستقل کنترل کند.
دمشق بارها حضور نیروهای ترکیه را در خاک مرزی سوریه که در حال انجام عملیاتی علیه تشکیلات کرد در آنجا هستند غیرقانونی خوانده و از انقره خواسته است تا نیروهای خود را بیرون بکشد.
یادآوری می کنیم، که در 22 اکتبر 2019 ، فدراسیون روسیه و ترکیه تفاهم نامه 10 ماده ای به ویژه درباره ورود واحدهای پولیس نظامی روسیه و سرویس مرزی سوریه به طرف سوریه از مرز با ترکیه در خارج از منطقه عملیات ترکیه "سرچشمه صلح" برای تسهیل عقب نشینی واحدهای کرد و آنها را امضا کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала