امریکا 100 دستگاه تنفس مصنوعی به افغانستان کمک کرد

© facebook Ministry of Public Health of Afghanistan امریکا 100 دستگاه تنفس مصنوعی به افغانستان کمک کرد
امریکا 100 دستگاه تنفس مصنوعی به افغانستان کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه افغانستان از کمک صد دستگاه تنفسی توسط ایالات متحده امریکا به این کشور خبر داد. 
آغاز روند توزیع 500 پایه دستگاه تنفس مصنوعی به همه ولایت های افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
آغاز روند توزیع 500 پایه دستگاه تنفس مصنوعی به همه ولایت های افغانستان

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان نوشت: صد پایه دستگاه تنفس مصنوعی که از سوی کشور ایالات متحده امریکا به دولت جمهوری اسلامی افغانستان کمک شده بود، امروز از سوی روس ویلسن سفیر این کشور به وزارت صحت عامه تسلیم داده شد.
در دامه این خبرنامه آمده است، که داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه، به نمایند‌گی از مردم و دولت افغانستان از این کمک کشور امریکا تشکری نموده و این دستگاه ها را یکی از ضروریات مهم در بخش تداوی بیماران کووید-19 عنوان کرد. سرپرست وزارت صحت عامه، ایالات متحده امریکا را یکی از همکاران مهم سکتور صحت افغانستان خوانده گفت که این کشور از 20 سال به این‌سو بخش صحت افغانستان را از طریق پروژه های گوناگون کمک نموده است.
این وزارت نوشته است، که نامزد وزیر صحت عامه در ادامه سخنانش گفت، که کشور امریکا در کنار مساعدت صد پایه دستگاه ونتیلاتور، شماری از کارمندان بهداشتی را در رابطه به چگونه‌گی بکارگیری و نگهداری دستگاه ونتیلاتور نیز آموزش می‌دهند.
این وزارت افزوده است، که هم‌چنان داکتر عثمانی، بر تدابیر این وزارت برای جلوگیری از موج دوم ویروس کرونا در افغانستان اشاره نموده تصریح که وزارت صحت عامه، برای جلوگیری از موج دوم این ویروس تدابیری جدی را در مراکز صحی در تمام ولایات اتخاذ نموده است.
هم‌چنان، آقای روس ویلسن سفیر ایالات متحده امریکا هدف از این کمک را مبارزه با ویروس کرونا درافغانستان عنوان نموده گفت: "این دستگاه‌ها نظر به پیشنهاد دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده امریکا به مردم افغانستان فرستاده شده است. این دستگاه ها به شفاخانه‌های ولایاتی که بیشتر از بابت ویروس کرونا آسیب دیده اند توزیع خواهند شد".
در پایان این خبرنامه آمده است، که او هم‌چنان بر ادامه کمک های امریکا در افغانستان اشاره نموده تاکید کرد که این کشور متعهد است تا سکتور صحت افغانستان را در بخش‌‌های افزایش تشخیص، کنترل و تداوی بیماران کووید-19 همکاری نماید.

یادآوری می کنیم، که تا اکنون بیش از 39 هزار بیمار کرونایی به طور رسمی شناسایی شده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала