عبدالله: وقت آن است که پاکستان و افغانستان از شعار های کهنه دست بردارند

© @AFGHANCE رییس شورای عالی مصالحهٔ ملی افغانستان وارد اسلام‌آباد شد
رییس شورای عالی مصالحهٔ ملی افغانستان وارد اسلام‌آباد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه ملی در سفر به پاکستان گفت که زمان آن فرا رسیده است که دو کشور همسایه از شعارها و بیانیه‌های کهنه و تئوری‌های توطئه‌ای که ما را عقب نگه داشته است، دست بردارند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رئیس تیم مذاکره‌کننده صلح افغانستان  در ماموریتی که هدف آن رفع بی‌اعتمادی ریشه‌دار بین دو کشور است به پاکستان سفر کرده است. این نخستین دیدار وی از این کشور پس از 12 سال است.

عبدالله عبدالله در اسلام آباد پایتخت پاکستان گفت که دو همسایه در آستانه یک دوره جدید از روابط قرار دارند که با «احترام متقابل، همکاری صمیمانه و رفاه مشترک» مشخص می‌شود.

عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
قریشی: پاکستان دوست افغانستان است نه سرپرست این کشور

وی تاکید کرد: وضعیت موجود به نفع ما نیست و ما به رویکردهای تازه نیاز داریم. مردم این را از ما می‌خواهند. بیش از هر زمانی نیازمندیم که به منطقه خود به عنوان یک منطقه واحد نگاه کنیم.

سفر عبدالله عبدالله در یک زمان حساس در تاریخ افغانستان صورت گرفته است چراکه تیم مذاکره‌کننده منصوب دولت در قطر در حال مذاکره با طالبان برای پایان دادن به جنگ داخلی است.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان حتی قبل از رسیدن به قدرت در سال 2018، حامی خاتمه جنگ افغانستان و حتی از منتقدان جنگ واشنگتن در خاک این کشور به عنوان مبارزه علیه تروریسم بوده است.

اما بسیاری در افغانستان همچنان پاکستان را حامی طالبان می‌دانند.

عبدالله روز گذشته گفت: «ما نمی‌خواهیم رد پای تروریست‌ها در کشورمان باشد یا به هیچ احدی اجازه نمی‌دهیم تهدیدی برای ملت‌های دیگر باشند.»

وی درباره مذاکرات صلح با طالبان بار دیگر تاکید کرد که دولت خواستار آتش‌بس گسترده و دائمی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала