پوتین: آمریکا و روسیه برای عدم مداخله در امور داخلی همدیگر تضمین دهند

© Sputnik / Alexey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور پوتین عازم دوشنبه شد
رئیس جمهور پوتین عازم دوشنبه شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه به ایالات متحده آمریکا پیشنهاد داد تا ضمانت های عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر از جمله فرایندهای انتخاباتی را مبادله کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود پیشنهاد کرد تا آمریکا و روسیه پیمان عدم مداخله متقابل در امور داخلی هردو کشور از جمله انتخابات  ریاست جمهوری رامنعقد کنند.

پوتین نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد

در بیانیه‌ای که روز گذشته(24 سپتامبر) در سایت كرملین منتشر شد آمده است که پوتین خواستار تضمین‌های متقابل آمریکا در "عدم دخالت در امور داخلی، از جمله انتخابات" و  توافق دو کشور بر سر "اقدام‌های عملی" مشترک شده است.

رئیس جمهورپوتین از ترامپ خواست، با استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی برای انعقاد پیمانی جهانی علیه حملات سایبری تلاش کند. او به آمریکا پیشنهاد کرد که در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات دو کشور همکاری نزدیک‌تری داشته باشند.

او در این باره نیز با بیان آنکه این مسئله اعتماد میان کشور‌ها و اطمینان از رفاه شهروندان را افزایش می‌دهد، گفت: «خواسته ما از آمریکا این است که به متخصصان روسی و آمریکایی برای مذاکره در زمینه امنیت اطلاعاتی در سطح جهانی چراغ سبز نشان دهد و اختلافات سیاسی بین دو کشور را مانعی در برابر آن نکند».

در پایان نیز پوتین از تمامی کشور‌های جهان، از جمله آمریکا، خواست تا بر انعقاد توافقی برای عدم استفاده از حملات سایبری متحد شوند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала