عبدالله: تمام تلاش خود را برای دستیابی به نتیجه مثبت در مذاکرات صلح انجام خواهیم داد

© Photo / A Aعبدالله: تمام تلاش خود را برای دستیابی به نتیجه مثبت در مذاکرات صلح انجام خواهیم داد
عبدالله: تمام تلاش خود را برای دستیابی به نتیجه مثبت در مذاکرات صلح انجام خواهیم داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان گفت که تمام تلاش خود را برای دستیابی به نتیجه مثبت در مذاکرات با طالبان انجام خواهند داد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای دستیابی به نتیجه مثبت در مذاکرات با طالبان انجام خواهیم داد.

وی افزود که مذاکرات بین طالبان و هیئت افغانستان به منظور پایان دادن به جنگ 42 ساله در این کشور٬ در شهر دوحه، پایتخت قطر ادامه دارد.

عبدالله با بیان اینکه حل چنین مشکلی ظرف چند روز امکان‌پذیر نیست، گفت: «موارد زیادی وجود دارد که باید مورد رسیدگی و مذاکره قرار گیرند. مذاکرات بین طالبان و هیئت افغانستان ادامه دارد. البته این مذاکرات به دلیل اختلاف نظرها ممکن است طولانی شود».

Афганиский политик Абдулла Абдулла во время переговоров между правительством Афганистана и движением Талибан (запрещено в РФ) в Катаре - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: نتیجه مذاکرات صلح برپایی دو نظام نخواهد بود

رئیس شورای عالی مصالحه تاکید کرد که روند مذاکرات یک فرآیند زمان‌بر است. ممکن است در مذاکرات مشکلاتی پیش بیاید و این مشکلات از طریق مذاکرات مرحله به مرحله حل شود.

او گفت: هدف ما تامین صلح دائمی در کشور با توافق طرفین و اطمینان از آینده زندگی مردم کشورمان در صلح و آرامش است.

وی افزود: پذیرش خواسته‌های طرفین به طور کامل ممکن نیست. باید با تمرکز بر روی موضوعات و تایید و تصویب هر دو طرف نتیجه‌گیری لازم صورت گیرد.

عبدالله گفت: تمام تلاش خود را برای دستیابی به نتیجه مثبت در مذاکرات با طالبان انجام خواهیم داد. اگر مذاکرات با نتایج مثبت خاتمه نیابد، خبر بسیار بدی برای مردم افغانستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه اختلاف نظرهایی بین دو طرف وجود دارد، اظهار داشت: همه مسائل در میز مذاکره مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. هیئت‌ها قدرت تصمیم‌گیری در مورد را دارند.

رئیس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان با اشاره به اینکه حملات شبه نظامیان طالبان بعد از مذاکرات افزایش یافته تصریح کرد: این اقدام اشتباهی است و با شروع مذاکرات باید فضای جنگ از بین برود. ما خواهان کاهش خشونت و حتی آتش‌بس پایدار هستیم.

عبدالله اظهار داشت: مذاکرات بین طالبان و هیئت افغانستان در دوحه پایتخت قطر آغاز شده٬ ولی هنوز زمان و مکان مذاکرات بعدی مشخص نیست. این موضوع از طریق توافق بین هیئت‌های دو طرف قابل تعیین است. ما انتظار نتیجه‌ای را داریم که مورد قبول همه قرار گیرد و در نهایت همه خوشحال خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала