واکنش ایران به تحریم های جدید امریکا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد جواد ظریف
محمد جواد ظریف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ظریف: تحریم های امریکا چیزی جدیدی نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشستی با اندیشکده شورای روابط خارجی امریکا در پاسخ به این سوال که آیا نسبت به تحریم‌های امریکا، در حالیکه صحبت می‌کنیم، امریکا تحریم‌های جدیدی را علیه وزارت دفاع ایران اعمال کرد، نگران است یا خیر، بیان داشت:

نماینده روسیه از عدم موفقیت امریکا در تمدید تحریم ها در برابر ایران خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
نماینده روسیه از عدم موفقیت امریکا در تمدید تحریم ها در برابر ایران خبر داد

تحریم‌هایی که امریکا علیه ایران اعمال می‌شود، هیچ چیز جدیدی نیست.ظریف خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم در حالیکه ما صحبت می‌کنیم، وزیر خارجه پمپئو در تلاش است تا با برگزاری نشست خبری، توجهات را به خود جلب کند. فکر نمی‌کنم هیچ چیز جدیدی باشد و تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر ایران داشته باشد.

وزیر امور خارجه ایران افزود: امریکا هر فشاری را که توانسته است بر ایران وارد نموده است، آنها امیدوار بودند که این تحریم‌ها مردم ما را به زانو درآورد. اما این اتفاق نیفتاد. این چرایی خروج آنها از برجام است، این چرایی آنها برای شروع فشار حداکثری است، مهم این است که قطعنامه به شورای امنیت بردند، این دلیل آن است که یک روز پس از شکست آنها در فرایند به اصطلاح مکانیزم ماشه که باید بگویم بازگشت تحریم وجود خارجی ندارد، تحریم اعلام می‌کنند.

ظریف تاکید کرد: این اقدام علیه جهان است، زیرا هر کسی که آن را نپذیرد مجازات می‌شود، یا اینکه بگویند این قطعنامه شورای امنیت است اگر آن را نپذیرید، ما به تو ضربه می‌زنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала