بکارگیری پولیس از گاز اشک آور در اعتراضات بلاروس

© Sputnik / Viktor Tolochkoبکارگیری پولیس از گاز اشک آور در اعتراضات بلاروس
بکارگیری پولیس از گاز اشک آور در اعتراضات بلاروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر مطبوعاتی وزارت داخله بلاروس اعلام داشت: ما تأیید می کنیم که در برست مأموران انتظامی برای سرکوب اقدامات غیرقانونی معترضان از گاز اشک آور کار گرفته اند.

به گزارش اسپوتنیک، اولگا چمدانووا دبیر مطبوعاتی وزارت داخله بلاروس گفت، که افسران پولیس برای سرکوب اقدامات غیرقانونی معترضان از گاز اشک آور در شهر برست کار گرفته اند. 

مصاحبه ای طولانی لوکاشنکو با روزنامه نگاران روسی درباره بحران پسا انتخاباتی بلاروس - اسپوتنیک افغانستان
مصاحبه ای طولانی لوکاشنکو با روزنامه نگاران روسی درباره بحران پسا انتخاباتی بلاروس

پیش از این، یکی از شبکه های مخالف تلگرام ویدیویی را منتشر کرد، که نشان می داد چطور نیروهای ویژه به سمت گروهی از معترضان حرکت می کنند، یکی از مقامات امنیتی چیزی را در می آورد که به نظر می رسد مانند یک قوطی اسپری است و با نزدیک شدن به مردم، به صورت مردم اسپری می پاشد، پس از آن دستگیری ها آغاز می شود. فرض بر این است که این فیلم در اعتراضات برست ساخته شده است.

چمدانووا تصریح کرد: ما تأیید می کنیم که در برست مأموران انتظامی برای سرکوب اقدامات غیرقانونی معترضان از گاز اشک آور کار گرفته اند. برخی از شهروندان بازداشت شده اند و تحقیقات در این باره ادامه دارد. همه این افراد قانون مربوط به رویدادهای جمعی را نقض می كنند، از خواسته های قانونی پولیس كه تهدیدی از جمله برای غیرنظامیان است، اطاعت نمی كنند.

وی شمار دقیق شهروندان بازداشت شده در اعتراضات روز یکشنبه در سراسر کشور برگزار شد را اعلام نکرد.

اعتصابات و اقدامات اعتراضی بلاروس در ۹ اگوست بلافاصله پس از انتخابات ریاست جمهوری شروع شد، الكساندر لوكاشنكو رئیس دولت کنونی برنده انتخابات شد؛ طبق كمیسیون انتخابات مرکزی، وی ۸۰.۱٪ آرا را به دست آورد.

در روزهای اول، اعتراضات توسط نیروهای امنیتی سرکوب شد و علیه معترضانی که با نتایج مخالف بودند، از گاز اشک آور، نارنجک های فلاش و گلوله های لاستیکی کار گرفته شد. طبق اطلاعات رسمی، بیش از ۶۷۰۰ نفر در روزهای اول بازداشت شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала