کمیسیون حقوق بشر: در مذاکرات صلح حقوق قربانیان جنگ باید در نظر گرفته شود

© Photo / AIHRCکمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان
کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان گفته است که حق قربانیان به عدالت در مورد جنایات جدی و فاحش در حق غیرنظامیان‌ باید حفظ‌ و خسارت وارد‌شده بر‌ آن‌ها ‌جبران‌ شود‌.

  به گزارش اسپوتنیک، کمسیون حقوق بشر افغانستان با اشاره به مذاکرات صلح می گوید که حقوق اساسی بشر باید برای همه شهروندان به رسمیت شناخته‌ شده و حفظ شود. بهبود‌ و احیای مجدد، به آشتی و توسعه‌ در سطح ملی و محلی بستگی دارد.

  این کمیسیون گفته که خواسته‌های قربانیان و عموم مردم باید به‌عنوان رکن اصلی گفتگوها در نظر گرفته شده و به رسمیت شناخته شود‌. صدای قربانیان باید شنیده شود، به رنج‌های آن‌ها اذعان‌ و به نیازهای بشردوستانه آن‌ها رسیدگی شود.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
مخالفت کمیسیون حقوق بشر به رهایی زندانیان طالب که مرتکب «جنایت سنگین» شده‌اند

کمیسیون حقوق بشر گفته که باید برای پالیسی‌ها و نهادهای فراگیر و عادلانه تلاش صورت گیرد. محافظت از جان، عزت و تمامیت جسمی غیرنظامیان نخستین گام به منظور احقاق دیگر حقوق آن‌هاست.

 این کمیسیون همچنین بیان کرده که در زمینه توافق صلح، افغانستان باید طیف وسیعی از اقدام‌ها را برای دستیابی به عدالت قربانی‌محور در نظر بگیرد.

این در حالیست که گفتگوهای صلح بین الافغانی از روز شنبه گذشته در قطر آغاز شده است، با گذشت یک هفته از آغاز این مذاکرات، اما تاکنون طرفین توافق چشمگیری انجام ندادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала