واکنش رئیس صندوق سرمایه‌گذاری روسیه به از سرگیری آزمایشات واکسین AstraZeneca

© Sputnik / Алексей Alexey Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش رئیس صندوق سرمایه‌گذاری روسیه به از سرگیری آزمایشات واکسین AstraZeneca
واکنش رئیس صندوق سرمایه‌گذاری روسیه به از سرگیری آزمایشات واکسین AstraZeneca - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه به از سرگیری آزمایشات واکسین AstraZeneca واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، کریل دیمیتریف، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه می‌گوید که ما خوشحالیم که AstraZeneca تحقیقات خود را از سر گرفته و به سمت جلو پیش می‌روند.

شرکت داروسازی AstraZeneca روز شنبه اعلام کرد که با موافقت مقامات صحی بریتانیا آزمایش واکسین تولیدی خود علیه ویروس جدید کرونا را از سر گرفته است.

مشکل خوردن واکسین کرونا AstraZeneca نشان داد که چندین واکسین دیگر نیاز است  - اسپوتنیک افغانستان
مشکل خوردن واکسین کرونا AstraZeneca نشان داد که چندین واکسین دیگر نیاز است

این شرکت که با همکاری دانشگاه آکسفورد آزمایش واکسین تولید شده خود را آغاز کرده بود روز ششم سپتمبر به دنبال بروز علائم بیماری در یکی از افرادی که واکسن به او تزریق شده بود آزمایش آن را متوقف کرد.

آقای دیمیتریف افزود: با این حال، تعلیق آنها، وقتی که تمام کشورها هنگام انتخاب واکسین منحصراً روی پلتفرم‌های جدید تأیید نشده خواه یک ناقل آدنوویروس میمون و یا فناوری آران‌ای پیام‌رسان تمرکز دارند، به وضوح یک رویکرد غلط را نشان می‌داد.

او اضافه کرد که بارها و بارها در مورد خطرات بالقوه فناوری‌های جدید و همچنین وجود یک بستر خوب مطالعه شده بر اساس ناقلین آدنوویروس انسانی که اثبات شده، موثر و بی خطر هستند، صحبت کرده‌ایم.

رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه گفت: با این حال، در امریکا و اروپای غربی، بستر اثبات شده ناقلین آدنوویروس انسانی تنها 15 درصد از کل حجم واکسین‌های خریداری شده را تشکیل می‌دهد. این وضعیت صحت رویکرد تعدادی از شرکت های دارویی را که خطرات واکسین‌های خریداری شده را به‌طور کامل به سمت کشورهای خریدار سوق می‌دهند، زیر سوال می‌برد. روسیه از آنجا که ایمنی و کارآیی سیستم آدنوویروس انسانی، از جمله در واکسین «اسپوتنیک وی» را مشاهده می‌کند، از این روش پیروی نخواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала