زمان خروج نیروهای امریکایی از افغانستان اعلام شد

© AFP 2023 / Delil Souleimanزمان خروج نیروهای امریکایی از افغانستان اعلام شد
زمان خروج نیروهای امریکایی از افغانستان اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان گفته است که امکان دارد در طول یک یا دو ماه نیروهای امریکایی از افغانستان کاهش یابند.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان درباره کاهش و خروج نیروهای امریکایی از افغانستان گفت: "ایالات متحده ظرف یک تا دو ماه تعداد نیروهای خود را در افغانستان به 4500 سرباز کاهش می دهد."

ترامپ: نیروهای امریکایی از افغانستان به زودی خارج می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: نیروهای امریکایی از افغانستان به زودی خارج می‌شوند

خلیلزاد در جلسه توجهی گفت: "ما در مرحله دوم کاهش نیروهای خارجی قرار داریم، مرحله 8.6 هزار عسکر می‌باشد و مرحله دوم به 4.5 هزار نفر خواهد رسید. ما در این مسیر روان هستیم."
فرستاده امریکا افزوده است توافق نامه ای که قبلاً با طالبان به امضا رسید، کاهش نه تنها نیروهای امریکایی، بلکه نیروهای متحدان آنها (ناتو) را نیز در این کشور فراهم می کند.
پیش از این دونالد ترامپ در نشست خبری‌اش در کاخ سفید با استقبال از آغاز مذاکرات گفت، که پمپئو را با افتخار برای آغاز این گفت و گوها می‌فرستد.
او همچنین با بیان این که از ماه فبروری امسال به این سو هیچ نیروی امریکایی در افغانستان کشته نشده، گفت که شمار نیروهای امریکایی در این کشور را به زودی به 4000 تن کاهش می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала