پیام تسلیت رئیس جمهورغنی به مناسبت گرامی داشت سالروز شهادت احمدشاه مسعود

© Photo / ARG - ارگمحمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور
محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور کشور در پیامی به مناسبت نزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی احمدشاه مسعود و هفته شهید گفته که مردم افغانستان مدیون فداکاری‌های شهدای راه آزادی اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ارگ، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور امروز سه‌شنبه (18 سنبله) ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت احمدشاه مسعود گفته که هفته شهید فرصت مهمی است تا یاد و خاطرات شهدای گرانقدر کشور را گرامی داشته و از اهداف والای آنان تجلیل گردد.

آقای غنی افزوده که مردم افغانستان در تمام فصل‌ها و عصرها مدیون فداکاری‌ های شهدای دفاع از تمامیت ارضی و مجاهدان راستین این وطن می‌باشند و تمام شهدا در راستای یک افغانستان اسلامی، آزاد، مستقل و مرفه جان‌های خود را فدا کردند. امروز وقت آن رسیده است تا از آرمانهای بزرگ آنان پاسداری کرده و باشکوه و عزت قدردانی نماییم.

محمد اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
غنی: در مزار احمد شاه مسعود با پول شخصی یک کتابخانه می‌سازم

رییس جمهور بیان داشته که مقاومت مردم کشور در برابر اشغال افغانستان در تاریخ مبارزات رهایی بخش بی‌نظیر است و این مقاومت‌‌ها و مبارزات رهایی بخش به زودی به الگویی برای تمام آزادی‌خواهان جهان مبدل خواهد شد.

به گفته او، هم اکنون نیز مردم افغانستان در خط مقدم مبارزه با تروریزم جهانی قرار دارند و در سال‌های اخیر قربانی‌های زیادی را به دلیل این مقاومت شان پرداخته‌اند که کشورهای جهان نیز قدردان این مقاومت هستند.

رییس جمهور گفته که هم اکنون از برکت همین مقاومت‌ها فصل جدیدی در راستای مذاکرات صلح رقم خورده که صلح باعزت آرمان تمامی شهدای راه آزادی کشور بود.

غنی با تاکید بر این که دولت افغانستان گام‌های جدی در مسیر صلح برداشته، افزوده است که هم اکنون مسوولیت جمعی مردم افغانستان است که به منظور تحقق آرمان‌های شهدا در روند صلح تلاش تلاش کنند.

 

او همچنین تاکید کرده که حکومت در راستای رسیدگی به خانواده‌های شهدا برنامه‌ای زیر کار دارد که بر بنیاد آنان تمامی ادارات دولتی موظف اند که زمینه تحقق این برنامه را فراهم سازند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала