صالح: هرگز برای مذاکره تقسیم اوقات کسی را نمی‌پذیریم

© Photo / دولت سازامرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز
امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که در مذاکرات صلح مقید به زمان نیستند.

 به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری افغانستان شب گذشته (16 سنبله) در مصاحبه اختصاصی با تلویزیون طلوع نیوز با  بیان اینکه بر اساس تقسیم اوقات و چارچوب زمانی هیچ قدرتی به مذاکره تن نخواهند داد اظهار داشت: مذاکرات را مقید به هفته، ماه و روز نمی‌سازیم؛ بحث عزت ماست، تقسیم اوقات کسی را نمی‌پذیریم. او گفت که هیات دولت افغانستان هر لحظه برای آغاز مذاکرات صلح آماده است و زمانی به دوحه سفر خواهد کرد که حکومت قطر از آمادگی طالبان اطمینان دهد.

صالح: اگر دست طالبان برسد تمام تیم مذاکره‌کننده دولت را همین امروز تیرباران می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
صالح: اگر دست طالبان برسد تمام تیم مذاکره‌کننده دولت را همین امروز تیرباران می‌کنند

صالح افزود که مشکل در هیات مذاکره طالبان است که تا هنوز اعلام آمادگی نکرده است. امرالله صالح درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفت: «چهار هزار سرباز آمریکایی لشکر فرشته‌ها نیست که اگر بروند ما بلرزیم و بیفتیم! آنها از جلال‌آباد بیرون شدند، چه اتفاقی افتاد؟ دو سال است که آمریکایی‌ها در جلال‌آباد یک مرمی فیر نکرده‌اند؛ مردم از خاکشان دفاع می‌کنند.»

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان گفت: کار درستی نیست که یک ملت را معطل این کنیم که آمریکا چه وقت می‌رود و چه وقت نمی‌رود؛ آمریکا به خاطر اشک یتیم و سیر کردن غریب ما اینجا نیامده است. منافع‌شان بود، آمدند و منافع شان نبود می‌روند.

وی در پاسخ به سوالی درباره امضای موافقتنامۀ سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله گفت: این توافقنامه تقسیم قدرت نبوده است. ما حکومت سال 1373 را نساخته‌ایم که هر وزارتخانه به یک گروه تعلق گیرد.

معاون ریاست جمهوری افغانستان بیان داشت که هر وزیری را که بخواهند تغییر می‌دهند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала