دانشمندان: آنتی بادی های شتر"آلپاکا" ویروس کرونا را خنثی می‌کند

© Sputnik / Ilia Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر دانشمندان: آنتی بادی های شتر"آلپاکا" ویروس کرونا را خنثی می‌کند
دانشمندان: آنتی بادی های شترآلپاکا ویروس کرونا را خنثی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از دانشمندان آنتی بادی خنثی کننده کوچک (نانوبادی) های را در خون شتر بی کوهان "آلپاکا" پیدا کرده اند که می تواند از ورود ویروس جدید کرونا به سلول های انسانی جلوگیری کند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان میکروبیولوژی ، تومور و زیست شناسی سلولی در بیمارستان دانشگاه کارولینسکا "سویدن" معتقدند که آنتی بادی های كوچك موجود در آلپاکا ها ( نوعی شتربی کوهان اهلی) می توانند موج دوم ویروس کرونا را از بین ببرند و امکان لغو قرنطینه را برای کشور ها فراهم کنند.

به گفته دانشمندان ازاین آنتی بادی ها می‌توان  به عنوان یک عامل محافظ در برابر عفونت با ویروس استفاده کرد و از پیشرفت شدید COVID-19 جلوگیری کرد.

 نتایج این مطالعه در مقاله ای در مجله Nature Communications منتشر شده است.

مایکروسافت خون بیماران کرونا را می‌خرد - اسپوتنیک افغانستان
مایکروسافت خون بیماران کرونا را می‌خرد

دانشمندان برای جلوگیری از آلوده شدن انسانها به این آنتی بادی ها از "نانوذرات" حیوانات واکسن شده علیه ویروس استفاده کردند.

 در طی مطالعه ، متخصصان پروتئین S ویروس کرونا را به آلپاکا  وارد کردند. پس از 60 روز ، یک واکنش ایمنی قوی در برابر پروتئین S - در نمونه های خون حیوانات مشاهده شد.

سپس دانشمندان آنتی بادی های خنثی شده شبیه سازی کردند، پس از آن ساختار آنها را ارزیابی کردند تا اثربخشی بیشتر در برابر    SARS-CoV-2  را ارزیابی کنند. مشخص شد که آنتی بادی Ty1 با اتصال به آن قسمت از پروتئین S  که به گیرنده ACE2 متصل می شود ، به طور موثر ویروس را خنثی می کند.

 به گفته دانشمندان ، نانوذرات بسیار آسانتر کلون شده و تغییر می کنند.

دانشمندان گفتند: "همه گیری فعلی ویروس کرونا عواقب چشمگیری برای جمعیت جهانی دارد و واکسن ها، آنتی بادی ها یا مواد ضد ویروسی به صورت فوری مورد نیاز هستند.آنتی بادی های خنثی کننده می توانند از ورود ویروس در مرحله اولیه عفونت جلوگیری کنند و به طور بالقوه از افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید هستند محافظت می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала