تلفات قوای ترکیه در شمال عراق و سوریه

© AFP 2023 / Aaref Watadاردوی ترکیه در سوریه
اردوی ترکیه در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شامگاه یکشنبه 6 سپتامبر 2020 طی حمله مسلحانه نیروهای حزب‌ کارگران کردستان در شمال عراق یک تعداد سربازان ترکیه کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرنگار العربیه در عراق خبر داده است که تعدادی از ناظرین حقوق بشر سوریه نیز خبر داده اند که صبح یکشنبه در اثر تیراندازی افراد مسلح ناشناس در اطراف پایگاه نظامی ترکیه در شهر معترم در حومه شهر اریحا در جنوب استان ادلب 2 تن از سربازان ترکیه زخمی شده اند.

ترکیه بیش از دو ماه پیش حملات نظامی منظمی را علیه حزب کارگران کردستان در عراق آغاز کرده و می‌گوید دولت عراق و حکومت اقلیم کردستان عراق هیچ‌گونه اقدامی برای مقابله با مسلحان حزب کارگران کردستان اتخاذ نمی‌کنند.

احضار سفیر ترکیه در عراق؛ به ترکیه اجازه نقض حاکمیت را نمی‌دهیم - اسپوتنیک افغانستان
احضار سفیر ترکیه در عراق؛ به ترکیه اجازه نقض حاکمیت را نمی‌دهیم

عملیات نظامی ترکیه و درگیری‌های آن با عناصر حزب کارگران کردستان در شمال عراق از نیمه جون گذشته تاکنون باعث خسارات‌ مادی و انسانی بزرگی شده است.

حمله نیروهای نظامی ترکیه به مناطق شمال عراق از سوی بغداد محکوم شده و از آن زمان تاکنون سفیر ترکیه در بغداد 2 بار به وزارت خارجه عراق احضار شد.

از طرف ترکیه ده‌ها پست نظامی در مناطق عملیاتی شمال عراق احداث کرد اما بغداد با اعتراض به عملیات نظامی ترکیه از انقره خواست تا نیروهای نظامی‌اش را از خاک عراق خارج کند.

مجروح شدن سربازان ترکیه در شمال سوریه

بنا به گزارش ناظرین حقوق بشر سوریه صبح یکشنبه 6 سپتامبر 2020 نیز 2 تن از سربازان ترکیه در تیراندازی افراد مسلح ناشناس در اطراف پایگاه نظامی ترکیه در شهر معترم در حومه شهر اریحا در جنوب ولایت ادلب مجروح شدند.

کشته شدن رئیس شاخه نظامی زنان کرد به دست ترک‌ها - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن رئیس شاخه نظامی زنان کردستان توسط ترکیه

دیدبان حقوق بشر سوریه گفت که « مسلحانی که سوار بر خودرویی از نوع سانتافه بودند به سوی تعدادی از سربازان ترکیه آتش گشودند که منجر به مجروح شدن دو تن شده که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است».

این منطقه هر از گاهی شاهد عملیات مسلحانه علیه سربازان ترکیه بوده است و در این راستا ناظرین حقوق بشر سوریه توضیح داد که در 29 اگوست 2020 یک خودرو بمب‌گذاری منفجر شده و حمله مسلحانه‌ای به یک پست نظامی ترکیه در روستای سله الزهور در غرب ادلب منجر انجام شده است.

بنا به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه یک شهروند سوری از اهالی روستای تل حکمی در حومه ادلب غربی مورد اصابت «تیر بی هدف» واقع شده و علاوه بر آن تعدادی از عناصر گروه موسوم به «سپاه شام» که ماموریت حفاظت از پست نظامی ترکیه را بر عهده داشته‌اند طی این حمله مسلحانه مجروح شدند.

ناظرین حقوق بشر سوریه اعلام کرد گروهی که خود را «قطعات خطاب الشیشانی» معرفی می‌کنند مسئولیت حملات مکرر به گشت‌های نظامی روسیه و ترکیه در ماه اگوست گذشته در مسیر ”M4" را بر عهده گرفته‌اند اما هنوز معلوم نیست این گروه به چه گروه بزرگی وابستگی دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала