ترامپ از متوقف نمودن "جریان شمالی-2" روسیه حمایت کرد

© REUTERS / Kevin Lamarqueدونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ اظهار داشته است که با در نظر داشت وضع ناوالنی از متوقف نمودن "جریان شمالی-2" حمایت می نماید.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور امریکا روز دوشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت که به دلیل وضعیت الکسی ناوالنی از توقف اجرای پروژه روسیه "جریان شمالی -2" انتقال گاز روسیه به اروپا حمایت خواهد کرد.

   ناوالنی از حالت کما مصنوعی بیرون آمد - اسپوتنیک افغانستان
ناوالنی از حالت کما مصنوعی بیرون آمد

وی افزود: "البته. من از توقف این پروژه حمایت می نمایم. من اولین نفری هستم كه آن را پیشنهاد می كنم."

ناوالنی سیباستمدار مخالف سیاست فعلی روسیه پس از مریضی که 20 آگوست در طیاره عاید حالش گردید، در شهر اومسک داخل بستر شد. بر اساس نتایج معاینات ، دکتران این شفاخانه تشخیص اصلی را اختلالات متابولیکی نامیدند که باعث افت شدید شکر خون شد. هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث آن شده است ، اما طبق گفته دکتران اومسک ، هیچ سمی در خون و ادرار ناوالنی پیدا نشده است.

بعداً وی با هواپیما به آلمان منتقل شد. هفته گذشته ، دولت آلمان با استناد به نظر دکتران نظامی اعلام کرد که گفته می شود ناوالنی با ماده ای از گروه عوامل کیمیاوی نوویچوک مسموم شده است. در همین راستا ، کرملین اظهار داشت که برلین تحقیقات خود را به مسکو اطلاع نداده و وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرده است که روسیه منتظر پاسخ آلمان از درخواست رسمی این وضعیت است.

روز دوشنبه ، کلینیک Charite در برلین گزارش داد که وضعیت ناوالنی بهبود یافته ، او را از کما خارج کردند. باید افزود که ایالات متحده تلاش می کند اروپایی ها را متقاعد کند که علاوه بر محاسبات صرفاً اقتصادی ،مسایل دیگر نیز وجود دارند  و نباید امنیت اقتصادی اروپایی ها را قربانی کنند. در پایان ، معلوم می شود که ایالات علاوه بر علاقه مالی ناچیز ، هیچ کاری را دنبال نمی کنند. "

پیش از این آلمان گفته بودند که به دلیل جریان شمالی 2 می توانند علیه ایالات متحده اقدام کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала