پاسخ روسیه به اتهام آمریکا در خصوص رقابت تسلیحاتی

© Sputnik / Vladimir PesnyaЗаместитель министра обороны РФ Анатолий Антонов
Заместитель министра обороны РФ Анатолий Антонов - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به اتهامات یک مقام آمریکایی گفت: استقرار کلاهک‌های هسته‌ای از سوی آمریکا باعث بی ثباتی در نظم جهانی بازدارندگی هسته‌ای می‌شود، نه اقدامات روسیه.

به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن در مورد اظهارات معاون دستیار وزارت دفاع ایالات متحده، رابرت سوفر ، که قبلاً روسیه را به راه اندازی یک مسابقه تسلیحاتی "غیر استراتژیک" متهم کرد ، اظهار نظر کرد.

پوتین: اگر استارت نو نباشد، پس چه چیزی مانع مسابقه تسلیحاتی در جهان خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین: اگر استارت نو نباشد، پس چه چیزی مانع مسابقه تسلیحاتی در جهان خواهد شد

این مقام روس تاکید کرد استقرار کلاهک‌های هسته‌ای از سوی آمریکا و نه اقدامات روسیه، باعث بی ثباتی در نظم جهانی بازدارندگی هسته‌ای می‌شود. آنتونوف نصب کلاهک‌های هسته‌ای دارای عملکرد کمتر "کم‌بازده" به زیردریایی‌های Trident II را به عنوان نمونه عاملی برای بی ثبات سازی سیستم بازدارندگی هسته ای جهانی ذکر کرد.

ایالات متحده در سال 2019 ، کلاهک های کم بازده W76-2 را در موشک های بالستیکی مخصوص زیردریایی های Trident II مستقر کرد.

سفیر روسیه در این باره گفت: ما آماده خواهیم بود تا آقای سوفر را برای بحث در این خصوص در سفارت یا هر جای دیگری که او راحت باشد، ملاقات کنیم. این نمایش خوبی از رویکرد مسئولانه ما در جهت حفظ ثبات استراتژیک و کنترل تسلیحاتی است.

گفتنی است که روسیه و آمریکا از اوایل ماه جون امسال مذاکراتی را برای تمدید پیمان استارت نو، که یگانه پیمان تسلیحاتی بین آمریکا و روسیه است که واشنگتن از آن خارج نشده است، آغاز کرده‌اند. این پیمان در ماه فبروری 2021 منقضی می‌شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала