هراس اتحادیه اروپا از پیوند بلاروس با روسیه

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس
الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشورهای پیشآهنگ اتحادیه اروپا از ترس اینکه مبادا مینسک کاملاً به مسکو روی بگرداند، رئیس جمهور بلاروس را تحریم نخواهند کرد.

ه گزارش اسپوتنیک، فیودر لوکایانوف رئیس فعالیت علمی کلوب بحث بین المللی "والداری" به این عقیده است که اتحادیه اروپا سعی خواهد ورزید از قطع روابط با بلاروس امتناع ورزد.

دیدار پوتین و لوکاشنکو در هفته‌های آینده در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
دیدار پوتین و لوکاشنکو در هفته‌های آینده در مسکو

قبلاً روزنامه Die Welt خبر داده بود که تحریمات اتحادیه اروپا متوجه الکساندر لوکاشنکو نخواهد شد زیرا آلمان، فرانسه و ایتالیا مخالف خواهند بود. اتحادیه اروپا سعی خواهد ورزید از قطع روابط با بلاروس امتناع ورزد و کانال برای دیالوگ با رهبر بلاروس را حفظ نماید. اما بعضی کشور های اروپائی مانند پولند و کشور های بالتیک به اتخاذ تحریم علیه لوکاشنکو و تهیه فهرست تحریمات اسرار می ورزند.

کارشناس روسی تاکید کرد که اتخاذ تحریم علیه رئیس جمهور بلاروس بدون در نظرداشت این که لوکاشنکو را رئیس جمهور منتخب بشناسند یا نه- چنین اقدام باعث قطع روابط می گردد. اما اگر اروپا تحریم را اتخاذ نماید، عواقب بسیار سنگین باخود خواهد داشت.

کارشناس سیاسی روسی تاکید کرد: "کشورهای پیشرفته اروپا هراس دارند که در نتیجه رویداد های هفته اخیر، لوکاشنکو دیگر راهی بجز از روی آوردن به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ندارد. این روند جریان دارد و اروپا از این بابت هراس دار که ممکن کاملاٌ وضع سیاسی منطقه تغییر کند.

اروپا نمی خواهد که بلاروس کاملا متعلق به روسیه شود و بعد از یک مدتی بار دیگر با لوکاشنکو دیالوگ را آغاز خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала