عباس: ما هرگز پای مذاکره طرح ترامپ نخواهیم نشست

© AFP 2023 / ABBAS MOMANI / AFPعباس: ما هرگز پای مذاکره طرح ترامپ نخواهیم نشست
عباس: ما هرگز پای مذاکره طرح ترامپ نخواهیم نشست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص روند صلح با اسرائیل می گوید که این کشور هرگز نخواهد پذیرفت که امریکا تنها میانجی‌گر این روند باشد.

به گزارش اسپوتنیک، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در یک ارتباط ویدیویی از رام الله به شرکت کنندگان در مراسم افتتاحیه کنفرانس رهبران جنبش مقاومت فلسطین که در بیروت گفت، که فلسطینی ها قبول نخواهند کرد که ایالات متحده تنها میانجی‌گر در روند صلح با اسرائیل باشد.

حملۀ اسرائیل به مواضع حماس در جنوب نوار غزه  - اسپوتنیک افغانستان
حملۀ اسرائیل به مواضع حماس در جنوب نوار غزه

او افزود: "ما هرگز پای مذاکره که در مورد طرح خاورمیانه، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا که هدف آن از بین بردن مسئله فلسطین باشد، نخواهیم نشست".

وی در ادامه تاکید کرد: "فلسطینیان فقط آماده شرکت در یک کنفرانس بین المللی صلح تحت نظارت سازمان ملل آماده هستند، که منجر به اجرای قطعنامه های مصوب شورای امنیت سازمان ملل در مورد حقوق مسلم آنها خواهد شد".

آقای عباس اظهار داشت که با اهداف اسرائیل برای الحاق بخشی از دره اردن محل استقرار یهودیان مطابق پلان دونالد ترامپ مخالف است: "فقط خود فلسطینی ها می توانند جلوی این پروژه خطرناک را بگیرند، بخاطر که آنها صاحبان سرزمین خود هستند".

پیش از این، اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس گفته بود که فلسطینی ها عادی سازی روابط بین کشورهای عربی و اسرائیل را رد می کنند. در لبنان 12 اردوگاه پناهجویان فلسطینی وجود دارد که پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1948 ایجاد شده است، نزدیک به 450 هزار نفر در آنجا زندگی می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала