مسکو از وارسا خواست تا از دست درازی در امور بلاروس امتناع ورزد

© Sputnik / Viktor Tolochkoوزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه از وارسا خواسته است تا از تضعیف حاکمیت بلاروس امتناع ورزد و نورم های قوانین بین الملل را رعایت نماید.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشته است: "در این راستا، اطلاعات مربوط به اظهارات شخص اول دولت پولند در مورد آمادگی برای" تحت حفاظت "قرار گرفتن برخی مناطق در جمهوری همسایه روسیه، نمی تواند نگران کننده باشد».

زد و خورد بین نیروهای امنیتی و معترضان در پایتخت بلاروس - اسپوتنیک افغانستان
زد و خورد بین نیروهای امنیتی و معترضان در پایتخت بلاروس

زخاروا افزود: "ما از ورسا می خواهیم كه به نوم های كاملاً پذیرفته شده حقوق بین الملل بازگردد و سیاست تضعیف حاكمیت یك كشور همسایه را كنار بگذارد ، با استفاده از وسایل غیرقابل قبول در روابط بین الملل، از جمله حمایت از اعتراضات ضد دولت ، ایجاد یك پایگاه مالی و اداری در قلمرو پولند برای نیروهای که غیر قانونی فعالیت می کنند".

باید یادآور شد که اعتراضات گسترده در سراسر بلاروس به تاریخ 9 اگست پس از انتخابات ریاست جمهوری که در آن الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور فعلی بلاروس برنده شد، آغاز شد.
به اساس آمار کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس، لوکاشنکو 80.08 درصد آرا را بدست آورده است. از روز یکشنبه بدینسو، اعتراضات گسترده جریان دارند اما به شدت توسط نیروهای امنیتی سرکوب می‌شوند. نیروهای امنیتی علیه معترضان از گاز اشک‌آور، موترهای آب‌پاش، بمب های تنوری و مرمی‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала