واکنش کرملین به ادعای برلین درمورد "مسمومیت" الکسی ناوالنی

© Sputnik / Alexey Maishev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش کرملین به ادعای برلین درمورد "مسمومیت" ناوالنی
واکنش کرملین به ادعای برلین درمورد مسمومیت ناوالنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی رئيس جمهور روسیه در رابطه به ادعای برلین مبنی بر "مسمومیت" الکسی ناوالنی، بلوگر روسی گفت که روسیه آماده همکاری همه‌جانبه با آلمان در تحقیق درمورد قضیه ناوالنی است.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف، سخنگوی رئيس جمهور روسیه روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که روسیه آماده همکاری همه‌جانبه با آلمان در راستای روشن ساختن تمام جوانب قضیه الکسی ناوالنی، بلوگر روسی، است.

پسکوف گفت: "در کال ما تایید می‌کنیم که آماده و علاقمند همکاری کامل و تبادله اطلاعات در این مورد با آلمان، می‌باشیم".

وزارت خارجه روسیه: ادعاهای برلین درمورد ناوالنی بی‌اساس اند - اسپوتنیک افغانستان
وزارت خارجه روسیه: ادعاهای برلین درمورد ناوالنی بی‌اساس اند

با این حال، سخنگوی رئيس جمهور روسیه در جواب به اینکه کرملین چه واکنشی به ادعاهای برلین مبنی بر اینکه گویا ناوالنی توسط ماده نوع "نوویچوک" مسموم شده، گفت که در حال حاضر در کرملین به این سوال پاسخ لازم داده نمی‌توانند.

قابل ذکر است که کابینه وزیران آلمان امروز (چهارشنبه، ۲ سپتمبر) اعلام کرد که متخصصان لابراتوار ارتش آلمان تشخیص کرده است که ناوالنی توسط یک ماده سمی از گروه "نوویچوک" مسموم شده است.

الکسی ناوالنی، بلوگر روسی به تاریخ ۲۰ اگست هنگامی که از شهر تومسک به جانب مسکو پرواز داشت و در داخل طیاره حالتش خراب شد، در شهر اومسک روسیه بستری شد. پس از انجام معاینات طبی، داکتران شهر اومسک دلیل این حالت ناوالنی را نقض سیستم سوخت و ساز (بیماری متابولیک) در نتیجه کاهش شدید شکر در خون، اعلام کردند. به گفته داکتران اومسک، در خون و ادرار ناوالنی مواد زهری پیدا نکرده اند.

پس از سپری‌شدن دو روز، ناوالنی را در حالت وخیم توسط طیاره به کلینیک Charite در برلین انتقال دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала