داکتران آلمان: ناوالنی در بخش مراقبت‌های ویژه از طریق ونتیلاتور نفس می‌کشد

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر داکتران آلمان: ناوالنی در بخش مراقبت‌های ویژه از طریق ونتیلاتور نفس می‌کشد
داکتران آلمان: ناوالنی در بخش مراقبت‌های ویژه از طریق ونتیلاتور نفس می‌کشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داکتران کلینیک (Charite) در برلین آلمان می‌گوید چهره مخالف دولت روسیه در بخش مراقبت‌های ویژه از طریق دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشد.

به گزارش اسپوتنیک، داکتران کلینیک (Charite) در برلین می‌گوید الکسی ناوالنی چهره مخالف دولت روسیه در بخش‌ مراقبت‌های ویژه باقی خواهد ماند و در حال حاضر از طریق دستگاه تنفسی مصنوعی (ونتیلاتور) نفس می‌کشد. آنها می‌گویند که علائم مسمومیت او در حال کاهش است.

آلمان: ناوالنی با ماده کیمیاوی از گروهی «نوویچوک» مسموم شده است  - اسپوتنیک افغانستان
آلمان: ناوالنی با ماده کیمیاوی از گروهی «نوویچوک» مسموم شده است

داکتران کلینیک Charite در برلین می‌گویند، پیامد های مسمومیت ناوالنی هنوز مشخص نیست، این پیامد ها احتمال دارد برای مدت طولانی سیستم عصبی را تحت تأثیر قرار دهد.  

پیش از این دولت آلمان به نقل از متخصصان آزمایشگاه بوندس‌وهر کفته بود که الکسی ناوالنی چهره مخالف دولت روسیه با ماده کیمیاوی از گروه «نوویچوک» مسموم شده است.

دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، امروز چهارشنبه در این باره گفت که برلین درباره نتیجه گیری خود در مورد «مسمومیت» الکسی ناوالنی توسط ماده کیمیاوی از گروه «نوویچوک» به مسکو اطلاع نداده، و در دسترس روسیه چنین اطلاعاتی قرار نگرفته است.

توسعه دهندگان در واکنش به اعلام متخصصان آزمایشگاه بوندس‌وهر می‌گویند که علائم الکسی ناوالنی به مسمومیت «نوویچوک» کاملاً مطابقت ندارد. آنها می‌گویند که اگر ناوالنی با ماده کیمیاوی «نوویچوک» مسموم می‌شد، منجر به مرگ او می‌شد و به کما نمی‌رفت.

الکسی ناوالنی روز پنج‌شنبه گذشته در جریان سفرش به مسکو، ناگهان در داخل طیاره به کما رفت و پس از فرود اضطراری طیاره، در شفاخانۀ در منطقۀ سیبری روسیه بستری شد. سرطبیب شفاخانه اعلام نمود که علت مریضی ناوالنی اختلال متابولیک می‌باشد که باعث کاهش شدید شکر خون وی گردیده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала