آزمایش موفقیت آمیز واکسن روسی کرونا بر روی افراد مسن

© Photo / RDIFPhoto production of the Russian Sputnik V vaccine
Photo production of the Russian Sputnik V vaccine - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مرکز اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی «گامالی» روسیه از آزمایش واکسن ضد کرونای ساخت این شرکت بر روی کارمندان 70 تا 80 سال خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گینسبورگ  مدیر مرکز اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی «گامالی» روسیه گفت: به 10 – 15 نفر کارمندان مسن این مرکز که سن آنها بین 70 تا 80 سال است واکسن را تزریق کردیم و خوشبختانه حال همه آنها خوب است و بدون مشکل کارهای روزانه خود را انجام می دهند. من خودم هم از این واکسن استفاده کردم.

تلاش انگلیس برای ثبت واکسن ضد  کرونا - اسپوتنیک افغانستان
روسیه: اکنون انگلیس تلاش دارد واکسن ضد کرونای خود را ثبت کند

پیش از این شرکت گامالیا روسیه بعد از آزمایش واکسن بر روی افراد 18 تا 60 سال اعلام کرده بود که تزریق آن به افراد بالای 60 سال نیاز به زمان و انجام آزمایش های لازم دارد که در نهایت بعد از چند هفته این واکسن روی افراد مسن هم آزمایش شد و در نهایت جواب داده است.

این شرکت روسی نخستین شرکت در جهان به شمار می آید که واکسن ویروس کرونا را به ثبت رساند.

«کیریل دیمیتریف» رئیس صندوق شرکت گامالیا اعلام کرد که  این شرکت از بیش از 20 کشور سفارش خرید یک میلیارد دوز واکسن ضد کرونا دریافت کرده است. او خاطرنشان کرد که روسیه با تولید واکسن در پنج کشور موافقت کرده است و ظرفیت های موجود امکان تولید 500 میلیون دوز در سال را فراهم می کند.

روسیه بعد از آمریکا، برزیل و هند بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را در سراسر جهان دارد اما میزان مرگ و میر در این کشور نسبت به کشورهای فوق کمتر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала