حکمتیار: احزاب سیاسی وارد مذاکره با طالبان شده‌اند

© Sputnik / JAKحکمتیار
حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی مدعی شد که دولت افغانستان اجماع سیاسی ندارد و از این رو احزاب سیاسی با طالبان وارد مذاکرات مستقیم شده‌اند.

 به گزارش اسپوتنیک، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان در صحبت با رسانه های خبری اظهار داشت که کابل در رابطه با روند صلح با احزاب برجسته این کشور مشورت نکرده است، از اینرو جریان‌های سیاسی نیز مذاکرات مستقیم با طالبان را آغاز کرده‌اند.

حکمتیار افزود:  توافقات ابتدایی صورت گرفته و حتی در مورد محل مذکرات هم توافق شده است؛ طالبان هم می‌دانند که کابل در روند صلح صادق نیست و اتلاف وقت می‌کند.

رهبر حزب اسلامی در افغانستان  تصریح کرد که صلح با طالبان از طریق دولت ممکن نیست زیرا طالبان این نظام را نمی‌پذیرد و کابل نیز سیاست جنگ‌طلبانه دارد.

زندانیان - اسپوتنیک افغانستان
رهایی گروهی دیگر از زندانیان خطرناک طالبان از بند دولت

وی ادامه داد: کابل در روند صلح فاقد صلاحیت است و آمریکا نشان داده  که صلاحیت روند صلح افغانستان را بطور کامل در اختیار دارد.

رئیس جمهور افغانستان دو روز پیش با صدور حکمی اعضای شورای عالی مصالحه این کشور را اعلام کرد که با انتقادات گسترده مواجه شد و «عبدالله عبدالله» رئیس این شورا نیز با رد ترکیب اعلام شده تصریح کرد که رایزنی‌ها برای تعیین اعضای آن همچنان ادامه دارد.

پس از انتشار این فرمان توسط اشرف غنی،  شماری از اعضای آن از جمله کریم خلیلی و اسماعیل خان  مخالفت خویش را با ترکیب شورا اعلام کردند و حامد کرزی، صلاح‌الدین ربانی و گلبدین حکمتیار که اسامی آن‌ها نیز در فهرست منتشر شده درج شده بود از حضور در این شورا کناره‌گیری کردند.

حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز در بیانیه‌ای تصریح کرد برای آغاز مذاکرات صلح ملی و فراگیر یک تیم مذاکره کننده مستقل تشکیل داده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала