گزارش سیگار درباره اعتیاد 50 درصد ماموران پولیس ولایات جنوبی تأیید شد

© AfghanistanАфганская полиция
Афганская полиция - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور داخله کشور، گزارش تازه بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) مبنی بر اینکه 50 درصد ماموران پولیس افغانستان در ولایت‌های جنوبی به مواد مخدر مصرف می‌کنند را تایید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از اعلامیه منتشره از سوی وزارت امور داخله گزارش اخیر اداره بازرس ویژه آمریکابرای بازسازی افغانستان (سیگار) مبنی بر حضور افراد معتاد و نیروهای خیالی درصفوف نیروهای پولیس ملی در برخی از ولایت‌های جنوبی کشور مطالعه شده است.
در اعلامیه آمده که رهبری وزارت امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان، چالش‌ها و موانع بر سر راه اصلاحات در این وزارت را رد نکرده و اما با روی دست گرفتن یک سلسله اقدامات اصلاحی به شمول ایجاد ریاست امنیت داخلی مبارزه‌اش را از بهر برداشتن این چالش‌ها بطور بنیادی شدت بخشیده است.

واشنگتن پست: یک سوم نیروهای پولیس محلی در افغانستان معتاد اند - اسپوتنیک افغانستان
واشنگتن پست: یک سوم نیروهای پولیس محلی در افغانستان معتاد اند

 اعلامیه افزوده که وزارت امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان مدت‌ها پیش از نشر این گزارش از سوی اداره بازرس آمریکا، با داشتن مطالعه دقیق از این وضعیت، راه‌کارهای موثری را در جهت شناسایی افراد معتاد به مواد مخدر و حذف آنان از صفوف نیروهای پولیس ایجاد نموده است.
وزارت امور داخله گفته که همچنان راهکارهای موثری که اعتیاد افراد داوطلب به صفوف نیروهای پولیس را تثبیت نموده و از پیوستن آنان جلوگیری نماید نیز در طرزالعمل جدید جلب و جذب داوطلبان ایجاد گردیده است.
در اعلامیه آمده که از سوی هم، توسعه، تقویت و تطبیق برنامه (اپس) بالای بیش از 90 درصد نیروهای پولیس ملی افغانستان، بخش کادر پرسونل را قادر ساخته تا از موجودیت منسوبین خیالی جلوگیری نماید، زیرا یکی از شرایط کلیدی ثبت هویت نیروهای پولیس در سیستم (اپس) حضور فزیکی آنان در جریان راجستریشن می‌باشد.
گفتنی است که اداره بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان یا سیگار در گزارش تازه خود گفته که پنجاه درصد ماموران پولیس در ولایت‌های جنوبی مواد مخدر مصرف می‌کنند.
اداره سیگار همچنین گفته که 50 تا 70 درصد نیروهای پولیس در ولایت جنوبی از جمله قندهار، هلمند، زابل و ارزگان خیالی اند و حضور فزیکی ندارند.
 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала