وزارت داخله ادعای فاطمه احمدی را بررسی کرد/ او منسوب بی‌دسپلین و متخلف بوده است

© Photo / Fatima Ahmadi FBوزارت داخله ادعای فاطمه احمدی را بررسی کرد/ او منسوب بی‌دسپلین و متخلف بوده است
وزارت داخله ادعای فاطمه احمدی را بررسی کرد/ او منسوب بی‌دسپلین و متخلف بوده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت داخله افغانستان می‌گوید که ادعای فاطمه احمدی «منسوب پولیس حوزه نهم» را بررسی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور داخله با نشر اطلاعیه‌ای می‌گوید که فاطمه احمدی بنت نور احمد لمری ساتنمن پیشین پولیس ملی افغانستان موظف در حوزه نهم امنیتی شهر کابل ادعایی مبنی بر آزار و اذیت جنسی از سوی رهبری حوزه متذکره را به تاریخ 29 اسد در فضای رسانه‌های اجتماعی همگانی ساخت، بعد از آن براساس هدایت صریح سرپرست مقام وزارت امور داخله هیأتی برای بررسی آن به شمول بانو مسکا قدیری معاون بخش حمایت از حقوق بشر کمیسیون مستقل حقوق بشر، فریده ساحل معاون بخش نظارت و بررسی از عملکرد نیروهای امنیتی کمیسیون مستقل حقوق بشر و بانو مروه امینی سرپرست ریاست حقوق بشر، زنان و اطفال وزارت امور داخله تشکیل گردید و موضوع را به صورت شفاف، بی‌طرفانه و عادلانه بررسی نمودند.

در اطلاعیه آمده است که یافته‌های هیات تعین شده نشان می‌دهد که لمری ساتنمن فاطمه احمدی، منسوب بی دسپلین و متخلف بوده و پایبندی به حاضری و اصول اداره نداشته است. بانو فاطمه احمدی به دلیل غیرحاضری‌های مکرر وظیفوی از وظیفه قبل از نشر ادعا منفک شده است.

اطلاعیه می‌افزاید که همچنین هیأت موظف دریافته است که بانو احمدی هیچ شکایت رسمی از بدرفتاری همکاران او با وی در وزارت امور داخله چه به صورت شفاهی، شماره ارتباطی 119 پولیس وغیره مجاری رسمی ثبت نکرده است.

این وزارتخانه می‌گوید با این وجود هیأت موظف ادعای او را مبنی بر آزار و اذیت جنسی به شکل جدی و شفاف مورد بررسی قرار داد، هیچ نوع، اسناد، مدرک و شواهدی بر علیه افرادیکه از جانب وی متهم گردیده بود، بدست نیامده. دوسیه به شکل شفاف بررسی و حفظ گردیده است.

وزارت امور داخله می‌گوید که در صورت که لمری ساتنمن فاطمه احمدی، دلایل و شواهد در این زمینه بعداً نیز ارایه نمایند، این وزارت موضوع را به‌طور جدی و قانونی بررسی می‌نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала